Tiss, bæsj, promp.....

nussnøff

Gift med forumet
VIP
rompe, osv..... Hva gjør dere når barna syns disse ordene er hysterisk morsom og ikke kan bruke de nok[&:] Ignorerer dere eller sier dere at sånn snakker vi ikke. Og hvor lenge varer denne fasen??[8D]

Vel..jeg ler..?
Hvorfor skal han ikke få bruke de ordene..?
Er jo ganske normalt..
Både ordene og kroppsdelene/lydene..

Jeg ignorer det. Alt er tiss og bæsj her for tiden, hehe.. "Tisse mamma, bæsje pappa, tisse hade, bæsje tisse natta" Jepp! [:D] Jeg overhører det rett og slett.

ORIGINAL: Vesla85

Jeg ignorer det. Alt er tiss og bæsj her for tiden, hehe.. "Tisse mamma, bæsje pappa, tisse hade, bæsje tisse natta" Jepp! [:D] Jeg overhører det rett og slett.
slik er det her også
jeg bare overser det da blir det ikke så mye brukt
men bruker han det ved matborde så sier jeg pent at slik prater en ikke ved matborde

Jeg svarer[8D]

Blir det snakka sånn ved matbordet, sier jeg at det ikke er matprat, men at de får si det så mye de vil senere.
Og kaller de meg for noe sånt, sier jeg også at det ikke er greit.
Ellers tenker jeg vel at det er med å utvikle humoren, og alle har forskjellig humor. Så jeg kan vel ikke si at det er stygt, for jeg vet barna skjønner at det er tull.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Vel..jeg ler..?
Er jo ganske normalt..

normalt ja, men slitsomt...[:D]

"mamma du e en tiss", " eg vil ha promp på skiven", "eg bæsjer på deg"[8|]

Oh yes, her er vi inne i en sånn periode nå...
Èn ting er at han sier bæsje-mamma til meg her hjemme, men ikke like artig når han sier "hei BÆSJ!" til alle vi går forbi...[8|]
Det siste denne uka er "dumme bæsje-mamma"... Jadda, jeg har bare ventet på det, for jeg har hørt de større gutta i bhg snakke sånn en stund...

Jeg overser så mye som mulig, men i enkelte situasjoner sier jeg såklart fra at det ikke er greit å si.

Jeg snakker tiss, bæsj, promp tilbake[8|]

For tiden prøver jeg og lære ho første verset i danglebær sangen til Raske menn, men ho får den ikkje heilt til enda[:'(][8D]

90% av alle unger havner jo i den fasen, helt normalt[:D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

For tiden prøver jeg og lære ho første verset i danglebær sangen til Raske menn, men ho får den ikkje heilt til enda[:'(][8D]

hehe vi hadde en liten tur på rema og handlet før jul. MYE folk i butikken, jenten på 3 år synger av full hals gjennom hele butikken " har du bæsja, har du prompa, har du danglebær i rompa, store brune klomper som henger utav rompa" Da var jeg flau da.[:D]

ORIGINAL: nussnøff

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

hehe vi hadde en liten tur på rema og handlet før jul. MYE folk i butikken, jenten på 3 år synger av full hals gjennom hele butikken " har du bæsja, har du prompa, har du danglebær i rompa, store brune klomper som henger utav rompa" Da var jeg flau da.[:D]

Hihihi jeg syns slikt er så innmari morro!!![:D][:D]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Vel..jeg ler..?
Er jo ganske normalt..

Jeg har ikke kommet over den perioden [:-]
Og jeg er 25 år [8D]

henger meg ikke opp i det. prøver å overse. noen ganger ler jeg litt, noen ganger hvis det går over styr så sier jeg fra at det holder, at vi heller kan si noe annet [:)]

Det går mye i bæsj her hjemme og synes ikke noe særlig om det. Veldig gøy å si hadet bæsj[&:] Håper det er en fase som går fort over

Bryr meg ikke i det hele tatt som regel må jeg bare le litt jeg også... [8D]

Da minsten prøvde seg med tiss/bærsj og prump humor - så svarte jeg KONSEKVENT - "Hva sa du vennen ,må du på do nå igjen?"
Svarte han nei,så sa jeg "Jammen ,hvorfor sa du det da??"
[:-]Kjørte samme greia mot naboungene,og de sluttet i alle fall når de var her! Ikke noe morro når den eneste reaksjonen du får er "Må du på do sa du?".[8D]

Har ikke sansen for unger som konsekvent går rundt å snakker om normale kroppsfunksjoner.... Så,sier du tiss - så må du vel på do da?

Min er 3 1/2 og har holdt på i ca 6 mnd[8D] I begynnelsen var det greit, men så tok det veldig av ei periode[:-]
Blitt litt bedre i det siste, men bhg har snakka en del om det med barna fordi noen barn blir lei seg i bhg og føler seg mobba. 

ler noen ganger og overser noen ganger [:D]
det er jo umulig og bli kvitt de orene for det er jo det barnetv handler om[:D]

min er litt lita enda, men de gangene hun sier bæsj og ler og lager skikkelig bæsjelyd, så ler jeg med. Syns det er så harmløst og det virker som del itt større barna har en fase de bare må igjennom.

hehe, tenk dere 14 barn rundt matbordet i barnehagen,
som girer hverandre opp med bæsje-humor

Back
Topp