tirsdagspraten

lenemor

Forumet er livet
God morgen, skjønne damer. Her ble det i sannelighet en lat morgen - August våknet med et skrik klokka seks, men jeg la han ned igjen og sa det var natta enda, og han sovnet igjen!! G vekket meg til slutt med tre ganger snoooze på full pip, men klokka var halv åtte før han kreket seg ut av senga, jeg sto opp, kledde på meg, redde opp senga, og så la jeg meg nedpå til August varslet at han var våken igjen - da var klokka åtte. Først da han og jeg var ferdige på badet våknet Johanna, og hun har nettopp nå gått på badet - klokka ni om morgenen... gjorde seg med en planleggingsdag ja!

Har jo vært i Oslo i helga, og tenk at helga med den verste stormen på ti år skulle være den helga vi kom oss både til og fra Oslo uten forsinkelser eller kanselleringer på flyet - alt gikk som smurt. Ikke like smurt at Johanna og så Gaute begynte å spy på lørdag - det ble ingen dåp på dem på søndagen, de lå på sofaen hjemme hos mamma og hadde det fælt.

Og fælt, det er vi flere som har det nå... ikke at jeghar omgangssyke, men jeg er sikker på at jeg har fått manneforkjølelse... hodet mitt er fylt med vatt, nesa er potte tett, halsen verker og jeg har ikke stemme, i tillegg til at jeg har en monsterhodepine. Johanna har også fått en forferdelig hoste, hun holdt på til nærmere ett i natt, tross et par runder med hostesaft, drikke, paracet og masse puter under ryggen og hodet. Blir nok innedag på oss i dag ja

Så, det var dagens lille solstreif fra vår kant, hva skjer hos dere?

Nei, jeg kan ikke avslutte sånn... jeg får slenge på at niesa mi er vanvittig nydelig, og at jeg kosa meg masse i dåp og på besøk hos familie i helga!

God tirsdag.

I dag har jeg og christian kost oss med peppekakebaking Må ha en kose dag inni mellom.
Nå titter han litt på tven så da kan jeg oppdatterer meg litt hva som skjer der ute.

Har kommet til uke 31 i dag bare 6 uker til permisjonen begynner og håper han har tenkt å komme i løpet av jan, merker det begynner å tære veldig på nå med minimalt med mat og denne fantastiske kvalmen og ikke minst bekkenløsning. Jhoo må si jeg gleder meg til dette er over snart. Eller så er han en ivrig sparker og hikker  :-)

I kveld får jeg besøk av vennina mi og det blir koselig. Skal kose oss med kaker.

Nå skal jeg snart begynne å lage spagetti og kjøttsaus til meg og chr. pappaen skal på kurs i oslo i dag så må passe på å spise pasta når han er borte.

Er dere klare for julen jenter, har igjen noen små gaver og de hadde jeg tenkt å ta på Hadeland glassverk i helga er så koselig der får jul, frister litt med folkemuseumet også sitt julemarked men er så dårlig med p-plasser der og litt usikker på om jeg orker å styre med tog og buss.

God bedring lenemor ,så kjipt da at unga ble syk når dere var her nede. Hvor ble snuppa døpt henne?
Luftet for k om vi skulle ta dåpen til Sigurd på sakthansaften neste år så den falt på en søndag.Han var litt sukker på det

God tirsdag!
Ja her og er det litt hjemmedager.. Maren hoster og hoster om kveldene og nettene..! Hun brekker seg og blir skikkelig svett.. Stakkar.. Så hun er sliten om dagene, så får noen dager hjemme i dag og i morgen.. Slappe litt av.. :-)
På torsdag skal vi ha lysmarsj i barnehagen og det gleder vi oss til! Håper bare at været har roa seg bittelitt til dess.. Hehe.. 
Ellers så hengte jeg opp pakkekalenderen i går kveld, så det var to storøyde unger som kom ned trappa i dag.. Meeeen jeg sa at den måtte få henge fint til torsdag.. Så hver gang Maren gikk opp for å tisse, så måtte vi stoppe ved pakkekalenderen.. "Mamma, er det DEN pakken eg ska åpna på torsdag? Eller den? Eller DEN!?" Haha.. Men den henger enda.. Jeg er litt slem og da.. Frister ungene sånn.. :-P
I morgen HÅPER jeg at vi får fotografbildene..!! Han sa onsdag før helga iallefall.. Jeg GLEDER meg! :-)

sein med å svare, men jeg har ikke kommet inn. Nå er vi forresten friske igjen - i alle fall de andre... jeg har en skikkelig stygg hoste, Tom Waits-stemme og hodepine så det holder... men det er snart helg og jeg holder ut!

Kirka Jenny ble døpt i var Nittedal Kirke - det er nærmeste kirke for dem. Selskapet hadde de hjemme, og det var deilig koldtbord og kaker - jeg var litt redd for å bli syk sånn som G og Johanna så jeg var veldig forsiktig med å spise. August sov seg gjennom maten, men ble vekket sånn rett før kakene kom på bordet, så han spiste noen munnfuller karbonade før han slukte to store stykker med sjokoladekake - ingen kvalme å spore der gitt!

Håper Maren er bedre, Almyrida. Jeg var og kjøpte en hostesaft på apoteket som faktisk hjalp litt på mine - den kan tas fra to år, og har kirsebærsmak så de liker den også... en gul eske tror jeg (kan det være Bisolvon?)

Back
Topp