Tirsdagspraten

lenemor

Forumet er livet
God formiddag, damer. For en fantastisk dag vi har - jeg har huset for meg selv, ungene er i barnehagen, og jeg er uthvilt og fornøyd. Regner som vanlig, men ser ut til å lyse opp, kanskje får vi sol i dag også... tre ganger på ei uke, vi blir jo helt forvirret

I dag skal jeg ut og handle seng - skeidar har sommerkampanje, og den går ut på dato i dag så vi må slå til. Håper bare de kan vente med å levere til neste uke, så kanskej vi har fått kommet igang med nedvask av hus?

Ingen planer for dagen, annet enn litt pakking og rydding... nå vil jeg ut av huset her. Håper vi klarer å få tak i noen som kan montere pipe og ovn for oss denne uka, så er huset vårt ferdig - dere er vel flere som håper det, så dere slipper husbyggemaset mitt (men jeg må bare nevne at ei dame som har barn i samme barnehage som oss sa i dag at mannen hennes bare går og snakker om huset vårt - han er rørlegger som har vært inne og jobbet der, og han sier at om han ikke får bygge det vil han ikke bygge - det er det fineste huset han har vært inni!)
 
Slike kommentarer liker vi

Regnet mye her også idag, men ser ut som det lysner litt ;) Ingenting er bedre enn det. Jeg er så dritt lei regnvær at jeg ikke kan få sagt det nok

Jeg har sommerferie, så her er det sløving og atter sløving.  Lov til det som Mina sier hele tiden..

Vi skal spise middag hos bestemor og onkel Jørgen idag. Blir hyggelig og litt godt å slippe å lage middag.
 
Jeg kan tenke meg han har rett jeg, Lenemor
Det ser fantastisk flott ut, så jeg gleder meg til dere flytter inn så vi får se det ferdig

Ellers er det sol og varmt her, som vanlig nesten...
Jeg gidder ikke gjøre en ting idag! Skal på synstest klokka halv 3, og på jobb etter det. Så jeg sparer alt husarbeidet til imårra
 
Jah.. Da satt jeg her da.. Sambo er reist til Danmark igjen.. Og allerede første dagen fører det til utfordringer.. Hehe.. Jeg skal på sein og ting skar seg litt med barnevakten.. Såååå vi får se hva vi får til å ordne.. Kan kanskje gå litt tidligere fra jobb.. :-)
Nå må jeg ut i regnet for å kjøpe nye regnklær til Maren.. De finner de ikke i barnehagen, og her er de ikke, så da må vi bare bite i det sure eplet og kjøpe nye..! For man kan ikke være uten i dette været.. :-O Her er nok straks flom her og.. Herrefred så det regner..!!!

Men da får man vel reise på seg å få gjort det man skal før jobb..!!

Ha en fin dag damer! :-D
 
her måtte det også handles regntøy i dag, Almyrida - JOhanna sine regnbukser var ødelagt, strikken under føttene hadde røket, og ikek kunne de byttes heller, de var sydd på... jeg oppdaget i tillegg at de var i størrelse 98, så de var modne for utskiftning... irriterende å vite at vi MÅ ha et par bukser i størrelse større, for hun har regnjakka som passer til, men jeg finner dem ikke igjen. Fant ny i dag da, men måtte kjøpe helt sett, for bare bukse fikk man ikke kjøpe nei

Nå er ungene lagt, G er ute i huset og jobber, og jeg har satt meg til med en kopp te og pc'n. Har klart å blåse over 14.000 kroner på shopping i dag, så jeg er mektig fornøyd - men så fikk jeg mye for pengene; regndress til Johanna, nye kopper til ungene, seks spisestuestoler, to barkrakker og en Jensen kontinentalseng.

Blir nok shoppestopp fremover da, til vi har fått siste regningene på huset - vanskelig å vite hva vi har å rutte med for tiden
 
Får prøvd meg som super-mor disse dage. Mannen er i oslo på kurs til imorgen kveld. Men har kommet meg gjennom dagen - vært i Trondheim sammen med Felix på en samling for prester med utenlandsk bakgrunn. Det er 21 av 129 prester i Nidaros, så det er en ganske stor procentdel etterhvert.
Klarte å få de to store både i barnehage og hjem igjen. Mat har de også fått og jeg har til om med greid å legge dem - mannens jobb ellers. Klarte å lese en historie og synge et par sanger - så var Felix ikke i humør lenger, så jeg måtte bre gå ut med ham. Men de to sov søtt da jeg så til dem.
Nå koser jeg meg med litt is og nyter at også Felix sover. Tviler på han helt har tatt kvelden.
Imorgen ettermiddag er det konfirmantinnskriving, så de to store blir med hjem til noen fra barnehagen. Er veldig kjekt med gode kammerater (med snille foreldre) når vi nå ikke har familie her. Ellers merker jeg at det er godt vi for det meste er 2 her. Huset ser ikke ut, men ungene er første prioritet og nå fortjener jeg en pust i bakken!
 
Back
Topp