Tirsdagspraten

lenemor

Forumet er livet
God morgen godtfolk!

Her har vi fullt hus i dag, begge ungene er hjemme med meg for øyeblikket, men nei det er ikke fordi de er syke - begge har time hos helsesøster. August var på 15-mnd kontroll for to uker siden, men da var han syk så han fikk ikke vaksina si, så han skal få den i dag (og så skal vi veie han på nytt for å se om han kryper over 10 kilo nå som han ikke har vært på diaree-diett en uke), og Johanna har fireårskontroll.

Etter kontrollen blir det barnehage på barna, mens jeg drar hjem og fortsetter vasking av huset. Må ut og handle litt også, og i dag skal jeg få kjøpt meg brodder altså!

I går var vi forresten ute og handlet masse, G og jeg - dusjer, doer, vasker, armaturer, etc. til kjøkken, tre bad og vaskerom - deilig å få gjort litt slikt ogsåJ. G er ute på tomta nå med kjøkken- og bad-leverandøren min og får tatt endelige mål så alt det kan bli satt i produksjon. Hun skal levere garderobeløsninger til soverommene også - det begynner å bli et hus nå!

Ja, hva gjør dere i dag da?

Gleder meg til å se bilder underveis, Lenemor!! Må være utrolig gøy å være med å bestemme innredning og sånn. *Drømmedrømme*[8D]
Spennende med 4årskontroll. Ikke fult så gøy for August å få vaksine da[&:], men men det må jo til det også!!

Jeg har igjen å vaske badet + vaske masse klær.

Tilbake fra kontroller og handlerunde... har blant annet handlet meg brodder, for jeg fikk ungene ut i bilen i morges, så skulle jeg bare løpe tilbake og hente veska mi inne, og datt igjen - så måtte jeg skifte klær som var søkkvåte... for et styr.

Ja, August fikk sprøyta, og skreik litt med det samme, men det gikk fort over. MMR i dag, og det vil ta 7-14 dager før vi ser en eventuell reaksjon. Johanna kom seg godt igjennom sin kontroll - svarte på spørsmål, fortalte, telte, kunne angi størrelser, farger, synstesten gikk som en drøm, og så har hun blitt 15,5 kilo og 104,5 cm

Nå skal jeg dra den mørbanka kroppen min opp trappa og få vasket gulv der, så er jeg ferdig med den etasjen, så får vi se hva jeg orker å begynne på her nede

hei!

jeg har fri dag i dag.. hurra! er for tiden noen dager i en bhg for å se om jeg liker meg der..
moro enn så lenge![:D] men det er også deili å ha litt fri innimellom.. tror hodet mitt har godt av det!

det ble sen levering i bhg i dag, deilig med god tid om morran..! da jeg kom tilbake, koste jeg meg meg en kaffe mocca
før det ble vask av stue... så skal jeg ta kjøkkenbenken og bordene etc, før jeg skla klargjøre middagen i dag.. som jeg enda ikke helt vet hva blir.. mulig det blir fiskekaker.. for det har jeg i kjøleskapet..[8D]

i dag har jeg egentlig ingen store planer, annet enn å være litt husmor.. må få vasket litt klær også.. og så skaljg ta følge med superberta opp i bhg for å hente jentene..[:)] det blir koselig! dagens høydepunkt egentlig![:D]

men først må jeg reagere og gjøre noe her.. so long folkens![:D]

godt at det gikk fint med mmr vaksina.. kjipt at du truner så mye i dag lene, men det er jammen speilblankt her også.. skummelt glatt ute[:)]

Er det noe jeg har gått glipp av Trillemor - du er i en barnehage???

ORIGINAL: lenemor

Er det noe jeg har gått glipp av Trillemor - du er i en barnehage???

ja.... [:)] jeg er vikar i en venninne sin bhg. jeg orker ikke lenger det salgspresset, og "karrierejaget". Orker ikke prestere mer på en måte... så jeg fikk perm fra jobben, og jobber nå noen dager i en bhg. så blir spennende å se om jeg kommer til å trives der..[:)] foreløpig r det kjempekoselig![:)]

Det er jo supert - du har alltids muligheten for å "gjøre karriere" etter hvert, når ungene blir større, når du har fått hentet deg inn, når du har overskudd, tid, lyst... om du finner noe du liker å gjøre nå hvor du ikke må ofre for mye av deg selv og familielivet ditt er det supert!

ja, er det jeg tenker også.. også har jeg forandret meg litt etter at jeg fikk barn.. jeg er ikkelenger den "kyniske" selgeren... orker ikke mere..[8D] før jeg fikk barn er jeg sikker på at jeg kunne solgt hva som helst til hvem som helst... nå kan jeg fortsatt selge.. og leverte over budsjett... men føler kanskje at andre ting enn å prestere og lykkes er viktigere! [8D] har vel innsett at jeg har en familie..[:)] det tok meg litt tid.. men etter å ha fått to jenter nå.. så innser jeg at familien er viktigere enn jobb..[:)] jeg har jo jobbet bort hele "barndommen" til malin.. så måtte stoppe før jeg gikk glipp av altfor mye mer.. og før det var sent med julie..[:)][:)][:)][:)][:)] så foreløpig er jeg vikar.. og trives med det! da kan jeg bestemme litt over fridager etc. slik at det ikke hoper seg opp i hodet mitt, og jegikke går på nok en smell som sist jeg var gravid..[:)]

sist du var gravid? Har jeg gått glipp av noe mer??[8|]

sist du var gravid? Har jeg gått glipp av noe mer??[8|]

haha.. nei.. regner med at du har fått med deg at jeg var gravid med julie? og at hun ikke kom med storken?[8|]

Jadda, henne har jeg fått med meg, men det hørtes nesten ut som om du var gravid igjen.

Uansett, tøft av deg å ta en slik beslutning, jeg er sikker på at du ikke vil angre på det - og selv om du kanskje ikke var der så mye da Malin var liten må vel noe av det skyldes mer enn karrierejaget, du slet med litt annet også på den tiden. Håper du får mange fine dager, på jobb og med familie, fremover!!

Trillemor: Så godt å høre. Lykke til med å jobbe i bhg, blir spennende og annerledes for deg. kan jeg tenke meg [:)]. Ble så glad på dine vegne da jeg leste innleggene her [:)][:)].  

Jadda, henne har jeg fått med meg, men det hørtes nesten ut som om du var gravid igjen.

Uansett, tøft av deg å ta en slik beslutning, jeg er sikker på at du ikke vil angre på det - og selv om du kanskje ikke var der så mye da Malin var liten må vel noe av det skyldes mer enn karrierejaget, du slet med litt annet også på den tiden. Håper du får mange fine dager, på jobb og med familie, fremover!!

tror dette blir bra! og ja.. det skyldes defintivt også andre ting...[:)][:)] derfor er det bare deilig å slappe mer av nå..

ja.. kunne sikkert feiltolkes det jeg skrev[8D][:)] men det var liksom da jeg var gravid med julie at jeg omsider tok kontakt med legen da alt bare var dritt... [:)]

men uansett.. deilig nå med litt mer fri og kos!

trives du i jobben din lenemor?
hvordan går det med deg og jobbintervju på kappahl etc flatula?

lenemor: malin strålte opp da hun så signaturen din... "seeee!!!! mamma!!! der er jo johanna.. husker du vi var hos henne da det regna!!!! og vi vaska badet hennes!!"[:D][:D][:D][:D]

Trillemor: Jeg skal begynne der på torsdag. [:D] Det blir 2 dager i uka (praksis da, men det kan jo endre seg etterpå da [;)]. Så klart bli ferdig i permisjon osv [:)])  

Så gøy at hun husket det trillemor - kanskje dere kan besøke oss i nyehuset en gang også, så kan de få leke mer sammen, de hadde det jo så gøy sammen!

Jeg stortrives i jobb - når det er jobbehelg blir det litt hektisk, både for meg og for han som holder fortet hjemme, men det er jo bare hver fjerde helg, og jeg er jo ikke så mye på jobb ellers. Har et fantastisk arbeidsmiljø og masse spennende utfordringer - jeg elsker det!

I dag har jeg hatt en toppers dag på jobb! Var ute lenge og spiste lunsjen ute også! Knall!!

Vi spiste middag på resturant i dag! Bare fordi vi hadde lyst og at det var lenge siden sist.

Ellers har jeg en gladnyhet: Aslak tok gastroskopi i desember. De skulle undersøke om han hadde noen skader i spiserør, mage og tarm etter refluks. Prøven viste at det ikke var noen synlige skader men de tok en biopsi likevel. Og nå har vi fått svar på prøvene. De var fine og han har ikke skader som tilsier at det må følges ekstra opp og evt. operasjon!! Åhh er så lettet! [:D] Han går fortsatt på syrenøytraliserende medisiner så får vi se hvor lenge det blir! Nå er ikke det noe problem eller ekstra mas, så det er tipp topp![;)]

Aslak skravler mye den siste tiden! Solveig er stolt storesøster! Det er nemlig hun som har lært han å snakke!!! [:D]

Så bra at du har tatt det valget trillemor!! Jeg tror ikke du vil angre på det!!

Blir spennende med praksis da Flatula!! Ønsker deg lykke til og håper at du kommer til å trives![:D]

Det er Kjekt å høre at du trives på jobb lenemor! klart det blir travelt med jobbehelg, det er forståelig! [:D]

ORIGINAL: Actrine

I dag har jeg hatt en toppers dag på jobb! Var ute lenge og spiste lunsjen ute også! Knall!!

Vi spiste middag på resturant i dag! Bare fordi vi hadde lyst og at det var lenge siden sist.

Ellers har jeg en gladnyhet: Aslak tok gastroskopi i desember. De skulle undersøke om han hadde noen skader i spiserør, mage og tarm etter refluks. Prøven viste at det ikke var noen synlige skader men de tok en biopsi likevel. Og nå har vi fått svar på prøvene. De var fine og han har ikke skader som tilsier at det må følges ekstra opp og evt. operasjon!! Åhh er så lettet! [:D] Han går fortsatt på syrenøytraliserende medisiner så får vi se hvor lenge det blir! Nå er ikke det noe problem eller ekstra mas, så det er tipp topp![;)]

Aslak skravler mye den siste tiden! Solveig er stolt storesøster! Det er nemlig hun som har lært han å snakke!!! [:D]

og ja lenemor.. vi kommer gjerne og besøker dere i nye huset også vi!! er så morsomt å følge bildene dine på face... og bare tenke på den fantastiske utsikten dere har i de flotte omgivelsene... dere får jo drømmehuset på drømmestedet!! fantastisk!![:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Back
Topp