TIRSDAG!

SuperBerta

Glad i forumet
Nå er jeg i siget!!!

Her har lillebror fortsatt feber, 38.8 nå før han la seg.. Han har sovet MEGET urolig i natt, så her er vi litt zoombie-aktige.. Bertine koser seg ihvertfall i bhg, det er nok best for henne idag, for her hjemme hadde det blitt kjedelig..

Jeg har planer om å få gjort litt lekser, kanskje rydde litt på gjesterommet så vi snart kan få begynt å male der inne. Har planer om å få det ferdig til 30-årslaget mitt i april nemlig, men det er jo et stort rom og masse veggpanel, nytt gulv må også legges i tillegg til at taket må males.. så vi får ta  det litt og litt..

Ikveld blir det forhåpentligvis BodyPump for meg, det skal bli slitsomt, men godt!

Har dere middagsideer for idag? Jeg har ikke fått laget ukeplan enda..

Først middagsplaner; i dag har vi kalkunfalukorv med hjemmelaget potetmos (med hvitløk og gulrot i). I morgen blir det torsk i en eller annen variant, torsdag blir det noe enkelt siden jeg skal på kveld, og fredag blir det noe med hjort tror jeg - må få brukt opp noe av det vi har i fryseren.

Jeg har vært på tidligvakt i dag, så da var jeg ferdig tre. Deilig å få handlet og kommet seg hjem og startet på middag før fire. Nå koker det i grytene og vi venter på at pappa skal komme hjem. I kveld må jeg prøve å få reparert og ordnet ny strikk i utedressen til JOhanna - de har røket for ca 10. gang siden i høst

For en gangs skyld er vi sykdomsfrie - August hoster riktignok ganske mye og er rimelig snørrete, men det er vcel vanlig for sesongen.

Hurra for sykdomsfrihet Lenemor. Her har vi snørr i huset. Men det er omtrent kronisk. Men ingen spysyke så lang i år. Kan godt unnvære det også. Så helt greit.

Vi sier også neitakk til spysyke, har ikke behov for slikt!

Jeg må forresten skryte litt, for i kveld har jeg lært meg flettestrikking!! Jeg er så fornøyd, for dette var da virkelig ikke så vanskelig som jeg hadde trodd... det betyr at jeg kanskje kan klare å strikke drømmevesten min - jeg må bare trene litt mer først. Kanskje det jeg strikker nå kan bli et skjerf eller noe?

Idag har jeg ikke gjort en dritt rett og slett!!! Jeg har fått en ny stor verkebyll som jeg ikke får hull på, og det er grusomt å bevege seg pga. den
Men jeg MÅ få tatt dn i kveld ller i mårra på dagen, for på kvelden er det skikarusell, og Linnea gleder seg stort.
Så nå er jeg sliten etter å ikke ha gjort noe, så finner loppekassa om litt.

Lenemor: jeg vet at Stoff&Stil har ruller med sånn strikk med knappehull i. Skal ut dit i mårra, så kan godt sende deg en rull hvis du vil

Natta alle mine venner

Takk, Nøste, jeg så ikke dette før nå jeg, har nettopp kommet hjem emd fem meter buksestrikk til dressene - men takk for tilbudet!

Verkebyll høres ikke godt ut - hvor er den? Håper du får tatt den i alle fall!! Prøv omslag med grønnsåpe - det KAN lindre og kanskje hjelpe å trekke ut verken?

jeg svarer her selv om det er onsdag jeg da.. :) men jeg får ikke til å lage ny tråd... så da får det blir litt sånn onsdagstråd her..

malin fikk besøk av en i bhg i dag... så de er oppe og har disco!

kan skrive inn vår middagsmeny fremover og for de dagene som har vært.. om det kan hjelpe..hr prøver vi å være superstrukturerte.. jeg har jo til nå klart å holde planen om å holde budsjett etc.. og derfor også super strukturert på menyer.

mandag:
koteletter fra rema sin side. brukte den som het svinekoteletter ala peperocini eller noe i den duren der.
tirsdag:
fiskegrateng
onsdag:
seifilet, gulrøtter, hjemmelaget potetmos og bacon
torsdag:
pølsegrateng med revet gulrøtter i og fullkornspasta
fredag:
lasagne med salat og hvitløksbaguetter
lørdag:
pizza
søndag:
middag hos mamma

mandag:
potetform fra bloggen til http://www.frumaela.com

tirsdag:
pannekaker
laksepai til oss voksne

onsdag:
rester av pai fra dagen før
samt pai med brokkoli og bacon

torsdag:
wraps med fiskekaker og diverse grønnsaker

fredag:
da blir jeg innlagt.. så da hat vi ikke noe mer planer for middager framover.. :)

ellers bruker vi veldog mye rema sine sider i det siste.. der er det mye godt. og til godt under hundrelappen for en del av det.. :) har lastet ned app på tlf.. så planlegger ofte middager på den... men nå er vi inne i en sånn tømme frysenuke.. :)

Jeg kjøpte en rull likavel jeg, Lenemor. Tenkte at om ikke du trengte den, så har alltids jeg bruk for den
Verkebyllen ja.... Den poppet heldigvis av seg selv natt til igår. Veldig bra, for da merket jeg det ikke!  Den lå en plass jeg helst ikke ville ha den, nemlig ved siden av truskanten.....på feil side emoticon  Jeg har hatt disse med gjevne mellomrom i mange år nå, men det er ikke noe godt når de blir så store. Da etterlater de seg et "hull" når de er tømt... Blæææææææ!

Men nå får jeg begynne å virke litt. Har fått varmen i beina, så da er det på tide. Første gang ever jeg virkelig har brukt tøfler, det er i år! Er såååå glad jeg fikk hjemmestikka tøfler til jul

Ha en strålende dag mine venner!

Sånn har jeg også hatt, nøste, en hadde jeg i flere måneder, og det er fremdeles et krater der den var... husker jeg ble så desperat at jeg prøvde å få hull på den med nåler og greier. Godt den har tømt seg nå. Og igjen, tusen takk for handlehjelpen - håper jeg kan gjengjelde en gang (og om Linnea sliter strikker på dressen sin like raskt som Johanna får du snart bruk for den)

Back
Topp