Tirsdag prat !

Anonymius

Glad i forumet
God dag [:)]

hva bringer dagen deres med i dag da jenter ???

Her har jeg vært på ansvarsmøte for min eldstesønn kl ni i morges, gjesp det var tidlig gitt.. Fått med meg en haug med søknader om det ene og det andre blandt annet bil . Så nå er det vel bare å se at pennen har nok blekk til dette :P Hehe !

Jeg fikk også vite noe intr, de som går på attføring går jo over på slik AAP eller hva det heter. Og da fikk jeg vite at det er nye regler for alle og at vi kan motta foreldre penger, hvorfor har jeg ikke fått vite dette fra tidligere saksbehandler da kunne jeg jo fått betalet hele veien i stedet for å stoppe utbetalingen min 3 uker før fødsel og 6 uker etterpå. Men siden jeg har mottatt engangstønaden så kan ikke det fikses. arg.. men de skal fikse det uansett for meg da, skal på det som før het rehabilitering 6 uker etter fødselen så da får jeg betaling selvom. Sykt system men gla jeg har fått en saksbehandler no som har min sønn og meg selv gjør det mye lettere og så tar hun tak i ting. Ikke slik som forje som tok evigheter å få tak i, enten var hun på ferie, syk eller bare ikke var der. Vært på attføring siden 2008 våren, og hatt kun 1 praksisplass.. treig kjerring, jepp !

ellers består dagen av ikke så mye, kanskje vaske litt babyklær og slappe av :)

Nyt dagen jenter [;)].. Ny uke,nye muligheter !

Men er ikke foreldrepengene avhengig av at du har mottatt de 6 av de siste 10 mnd? Siden vi går over på AAP nå, så trodde jeg ikke det ville ha noen betydning for oss.

Min dag består av å slappe av. Har høyt blodtrykk, så må tilbringe mest mulig tid i sofaen. Det er veldig vanskelig, for jeg føler meg ikke dårlig. Og vanskelig å vite at ting burde vært gjort, og at jeg ikke kan gjøre det. Men når alternativet er å bli innlagt, så hjelper det litt det da...

ORIGINAL: Piplup

Men er ikke foreldrepengene avhengig av at du har mottatt de 6 av de siste 10 mnd? Siden vi går over på AAP nå, så trodde jeg ikke det ville ha noen betydning for oss.

Min dag består av å slappe av. Har høyt blodtrykk, så må tilbringe mest mulig tid i sofaen. Det er veldig vanskelig, for jeg føler meg ikke dårlig. Og vanskelig å vite at ting burde vært gjort, og at jeg ikke kan gjøre det. Men når alternativet er å bli innlagt, så hjelper det litt det da...

Jeg fikk bare vite fra saksbehandler at det var nye regler men hun ikke kunne de helt ennå men det var noe med at jeg kunne motta foreldrepenger no når jeg var over på aap for er ingenting som heter attføring,rehabilitering og ufør lengre alle går under 1 , og da gjelper vel reglene for alle likt.. Du får høre med saksbehandleren din vist du går på attføring og si du har hørt noe om det, de informerer jo ikke selv har jeg funnet ut. En må finne alt selv vist nok ! Men da får en ikke engangstønaden så klart..

uff høyt blodtrykk er ikke noe å spøke med nei. Du får sende ut ønskeliste på filmer og bøker [8D] hehe... ! Må du ligge sånn frem til fødselen da eller ?

ORIGINAL: brownie*

Jeg har vært hos jordmor, alt bra med lille i magen, hun har snudd seg nedover, det var jeg ganske sikker på selv før jeg kom der også så håper hun blir der nede[;)] Ellers er jeg full i hodeverk på 4 dagen, legen mente det var nok kraftig bihulebetennelse (JIPPI!!!) så her var det hestekur med paracet og saltvannsspray[;)] Har holdt på i 2 uker nå så håper det gir seg snart..Tenkte meg en tur på nav i morgen med permisjonspapir, er vel lurt å få det gjort[8D]

Uff da god bedring med bihulebetennelsen håper den slippe taket [:)]

Heisann, her har dagen foreløpig gått med til å være sint på nav.. Men nå fikk jeg endelig ett svar av de på telefon.. Så da får jeg nok en gang krysse fingrene å håpe pengene mine kommer snart.. [8D]

Så skal jeg snart hente snuppa i bhg og en tur på apoteket..
Kjenner at jeg egentlig er ganske trøtt, men får vel prøve å holde meg våken. hehe[:-]

I dag skjer det veldig lite her :/ Har hatt en kvalme-dag med oppkast og det som hører til. Så derfor blir det nok bare sløving på sofaen her :/ Skulle egentlig på cafe og hjelpe Annkarin (nicket) med å finne ut hva hun manglet av babyutstyr, men det ser dårlig ut :/

Kjenner jeg gleeeder meg over at det "bare" er 8 uker igjen til termin, for nå begynner jeg å bli rimelig lei av at kroppen ikke fungerer;p

Vært hos lege klokka 10, jordmor kl 11 og nå er jeg utslitt så ligge og slapper av og spiser grønnsaker[:D]
Skal få hvitevarer i leiligheten idag og det blir fantastisk, Komiskap, komfyr, oppvaskmaskin, vvaskemaskin og tørketrommel[:)]
Må også prøve å få handlet inn litt mer mat til leiligheten[:D]

ORIGINAL: Anonymius

Jeg fikk bare vite fra saksbehandler at det var nye regler men hun ikke kunne de helt ennå men det var noe med at jeg kunne motta foreldrepenger no når jeg var over på aap for er ingenting som heter attføring,rehabilitering og ufør lengre alle går under 1 , og da gjelper vel reglene for alle likt.. Du får høre med saksbehandleren din vist du går på attføring og si du har hørt noe om det, de informerer jo ikke selv har jeg funnet ut. En må finne alt selv vist nok ! Men da får en ikke engangstønaden så klart..

uff høyt blodtrykk er ikke noe å spøke med nei. Du får sende ut ønskeliste på filmer og bøker [8D] hehe... ! Må du ligge sånn frem til fødselen da eller ?

Jeg orker ikke å tenke på at jeg kanskje må ligge de neste to og en halv månedene. Jeg tar det dag for dag bare, skal måle bt igjen i morgen. Har jo ikke fått påvist svangerskapsforgiftning, har "bare" høyt bt, men får jeg flere symptomer, må jeg ringe legevakta med en gang sa legen min. Så jeg er litt føre var nå. Bedre å ligge hjemme enn å ligge på sykehus. Ble anbefalt å låne ei lydbok fremfor å lese ei bok selv, men det synes jeg var litt drøyt da. Jeg koser meg fint med ei bok, og jeg slapper godt av med den. Må nok se litt filmer og sånn ja, er jo veldig lite bra som går på dagtid synes jeg.

I dag er jeg hjemme med Lucas, han er ikke helt i form, men det ser ut som han er mye bedre nå. Etterpå skal vi ta bussen ut til jobben til sambo, også kjøre bort til leiligheten vår, skal møte noen nye som skal leie der og skrive kontrakt. Så blir det nok en kjapp tur innom Peppes eller noe og få i oss litt middag, for sambo skal hjelpe en kompis med noe elektrikerarbeid seinere.

Så er det bare for meg å kooooose meg i kveld, med Frustrerte fruer og Privat praksis!!

Her kvinner jeg meg opp til oppvask og brødbaking [8D] - ikke særlig til hvetebrødsdager på meg. Ellers er det en rolig ettermiddag/kveld som ligger for tur. 

ORIGINAL: lillebebis

I dag skjer det veldig lite her :/ Har hatt en kvalme-dag med oppkast og det som hører til. Så derfor blir det nok bare sløving på sofaen her :/ Skulle egentlig på cafe og hjelpe Annkarin (nicket) med å finne ut hva hun manglet av babyutstyr, men det ser dårlig ut :/

Kjenner jeg gleeeder meg over at det "bare" er 8 uker igjen til termin, for nå begynner jeg å bli rimelig lei av at kroppen ikke fungerer;p

uff sliter du med kvalme og oppkast enda stakkar, ikkje noe kjekt.. Blir godt for deg når du får lille Oliver[:D] god bedring..

ORIGINAL: baby i magen2

uff sliter du med kvalme og oppkast enda stakkar, ikkje noe kjekt.. Blir godt for deg når du får lille Oliver[:D] god bedring..

Sliter nok ikke på samme måte som tidligere, så det er jeg utroooolig glad for! Men er noen dager per uke jeg er dårlig, så jeg er nok bare en av de uheldige som spyr gjennom hele graviditeten ;p

Ja blir godt når lille Oliver kommer :) Er ikke lenge igjen til vi mai-jenter blir mammaer ;D

Idag forsov jeg meg...skulle ikke rekke noe viktig, men ble likevel irritert da mannen slapp ene katta inn på soverommet og ho skreik i øret mitt...[&:][8D] Men ho er kos da...kan jo ikke bli sint.[:D]
Kom meg opp og fikk dratt en tur på nav...håper dem har svar på søknaden min fort, meeen...vi får se.[;)]
Etterpå belønnet jeg meg med en tunika på cubus. Pastellgul og fiiiin!![:D] Nå kan våren BARE komme sier jeg![:)] Den skal jeg ha på når jeg skal på party med Perfect Home ikveld.[;)]

Men...jeg syns lillegutt har vært veldig stille og rolig igår og idag....hmm... Merker han altså, men håper ikke han har roet seg nå for å melde sin ankomst snart...kan godt vente litt. Vil bli mai-mamma jeg![8D]

ORIGINAL: baby i magen2

Sliter nok ikke på samme måte som tidligere, så det er jeg utroooolig glad for! Men er noen dager per uke jeg er dårlig, så jeg er nok bare en av de uheldige som spyr gjennom hele graviditeten ;p

Ja blir godt når lille Oliver kommer :) Er ikke lenge igjen til vi mai-jenter blir mammaer ;D

ja da er du nok bare en av de uheldige stakkar.. Nei no er det ikkje lenge til det er vår tur, 8 uker må bare gå fort..

Vel.
Jeg har vært på kontroll hos lege i dag og alt så bra ut. Gullet ligger med hodet ned så håper han ikke endrer stilling[:D]
Ellers så venter jeg på at samboeren skal kommer hjem fra jobb, så skal vi spise middag. Han skal til en kompis ikveld og jeg skal besøke mammaen min som jeg ikke har sett på en heel uke siden hun har vært i Lofoten på familiebesøk.

Idag var jeg tidlig oppe og på ammeveiledningsgruppe kl 9[:)] synes det var greit å få en gjennomgang på det med amminga nå, så går det kanskje litt enklere i starten.

Også var jeg en tur innom senteret på vei hjem; fikk kjøpt leketeppe til gulvet, og rosa liftgardin til soverommet til lille jenta[:)] Er veldig fornøyd med det! Så nå er det bare å vente til min kjære kommer hjem, så jeg kan få han til å henge den opp[:D]

Back
Topp