Tirsdag igjen

ajasto

Forelsket i forumet
Heisann
I dag sto jeg opp halv sju. Måtte få eldste mann avgårde på utplassering. Spennende. Jeg har ikke sovet i natt. Fantes ikke trøtt i det hele tatt. Så jeg har vel sovet ett par timer til sammen. Nå skal jeg vekke Kristoffer slik at vi får koset oss litt ilag før han skal i barnehagen. Han har ikke vært der siden lillejulaften så det blir sikkert stas.
Jeg er så plaget med kynnere for tiden. Skikkelig masse til tider og veldig sterke. Så det føles som om det er noe på gang hele tiden. Men må vel bare innfinne meg med det og at det nok vil gå noen uker enda. Men de er travle[8|].
I dag skal jeg bake brød og vaske klær. Pluss en hel del andre ting hvis kroppen vil da. Har blitt en smule forkjølt også. Får håpe det er kortvarig.
I kveld blir det kylling til middag. Hva skal dere ha til middag?

Nå skal vi straks gå i bhg vi også, er treige som vanlig.. Vi koser oss sånn på morgenene vi![:)]

Den eneste planen min idag, er å nyte å være bare Rasmus og meg hjemme.. Mannen har jo vært hjemme i 4 uker, og snuppa i 3 uker, så jeg skal nyte stillheten![;)]

Middag idag blir kjøttboller![:D]

her er det også stillere i huset i dag - storesøster er i barnehagen. Lillebror bæsjer vann fremdeles, så i dag tar vi n tur til lege selv om almenntilstanden er bra

God tirsdag, formen er heldigvis bedre. Litt lei senga og sofaen nå.
Her har ikke stillheten senket seg helt k er hjemme men chr er i barnehagen koser seg nok i all snøen som daler ned.

Må le litt christian kom i går å vær litt iritert. Nissen sendte meg mummibåten og det har jeg ikke ønsket meg.

Så litt seinere, Slemme gutter får gaver av nissen dem også mamma (smiler lurt.)

Har snakket om at det er bare snille gutter som får gaver av nissen og at man må høre på hva de voksne sier.

De er lure disse små!
Status her: Lavere feber på Malte, men han har kastet litt opp et par ganger. CRP var steget litt. Det var så vidt leukocytter i urinen som nå er sendt til dyrking (men det er lite sannsynlig at det er infeksjon der altså). Legen synes Malte er i allt for god form til å være syk[;)] Men han er slapp og trøtt idag. Men vi ser det an og har legen i nærheten heldigvis. Det er trolig bare virus.
Malte er iøvrig veldig dreven i legebesøk. Løfter opp blusen før legen har funnet stetoskopet og snur villg øret til når det skal sjekkes. På laboratoriet stikker han velvillig fingeren frem og flirer når det kommer ut blod. Tror han slekter på meg som synes blod er veldig interessant. Har ofte stukket meg selv i fingeren for å mikroskopere blodet mitt. Mikroskop fikk jeg tidlig!

I dag skal vi få pus!!![:D] Noen venner som plutselig fikk en kattunge, og visst vi ikke vil ha den så avlives den[:o]! Nathalie ble helt forelsket i den, så mammahjertet mitt kunne ikke la det skje! Har jo hund og kaniner fra før, så vi er vant med dyr[;)].

Så nå har vi vært på dyrebutikken å kjøpt inn utstyr til Karri ([&:])... Nathalie har valgt navn....[:D]. Har kjøpt seng, klorebrett, kasse til sand, sand og for. å et rosa halsband[8D], men det er nok for stort enda da[8D]. Blir nok stas det altså. Har ikke helt avklart det med gubben, men han pleier ikke være vanskelig. Er like glad i dyr som meg han heldigvis[:)].

Dagens middag blir kyllingfrikase vist Lukas sovner snart... 

Fikk en kokebok til jul, med oppskrifter som barna kan være med på og som sunn og god mat for barn, så nå skal jeg teste ut litt ny mat! Virker veldig kjekk den boka altså.

her er den: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5308535&rom=AK

Ja, her sitter vi og venter på telefon fra legevakten. Var der nede før i dag med August fordi vi synes det var litt lang tid han har plagdes med diare. Fikk med rør til avføringsprøve hjem igjen, ellers ingenting, men nå i ettermiddag og kveld har han en stadig styggere hoste, høy pustefrekvens, inndragninger i magen og han hoster opp ekkelt slim.. Håper jo at vi skal bli "friskmeldt", men er redd det skal være et nytt virus eller et astmaanfall, og vi tør ikke å bare legge han...

Huff Lenemor. Høres ikke kjekt ut. Synes det er så slitsomt med syke barn. Ikke å pleie og stelle dem, det går bra, men blir jo bekymret.
Her har jeg senket skuldrene litt for Malte later til å bli bedre. Han kastet ikke opp annet enn 2 ganger i formiddag. Sov en god dupp og har så fått litt diare, men det stoppet også. Spist har han ikke, men drukket bra og sover nå søtt i sin egen seng. Men logerer vel hos meg ut på kvelden om jeg kjenner ham rett.

Lykke til og god bedring med August!

huff da lememor det hørtes ikke noe særlig ut, god bedring til August

Uff, lenemor, det hørtes ikke noe særlig ut! Håper at dere finner ut hva det er da, eller at han straks blir bedre![:)]

Det ble en kort tur til legen og tilbake - fikk med en dose med adrenalin, nesten det samme som han fikk inhalasjonsbehandling med i Ålesund de gangene vi var der, men nå smeltet jeg tablettene og ga oralt - med sprøyte. Knerten sover forhåpentligvis i senga si allerede, vi var smarte og tok kveldsstellet før vi dro, så det var bare å gi medisin og legge.

Storesøster klager på at hun er veldig syk i kveld - spørs om ikke hun føler litt på den ekstra oppmerksomheten lillebror får når han er syk... og hun hoster jo hun også

Får håpe både mine, og deres (og dere) får en god natt, og at morgendagen bringer god helse til oss alle

ok, dårlig samvittighet her - for nå hosta storesøster så hun kastet opp.. så da blir det to barn hjemme i morgen igjen... så nå trenger jeg litt kryssede fingre for at det blir litt soving på oss i natt... 

Back
Topp