Tiril har tatt 25m merket idag

tindra

Elsker forumet
var i svømmehallen under svømmingens dag idag.
Tiril svømte 25m uten flytehjelp og fikk 25m merket.
storesøster som er 40 uker eldre svømte 100m uten stopp eller flytehjelp...og jeg er stolt svømmemamma [:D]

så utrolig bra. Tenker Eira Lærer å svømme i sommer, hun er ikke vannredd i det hele og svømmer gjerne under vann:-9.
Når Bjarte jobber helg (på treningsenter) så tar jeg med barna i svømmehallen. Hauk på 6 er villmann, han hopper fra 5meteren og svømmer veldig bra nå. Hjarrand på 10 er litt redd for høyder men svømmer som en fisk. Eira hopper fra kanten eller bruker barnesklia rett uti. Har mer en nok å følge med på kan en si:-)

Så flink hun er!![:D]

ORIGINAL: trude mor.

så utrolig bra. Tenker Eira Lærer å svømme i sommer, hun er ikke vannredd i det hele og svømmer gjerne under vann:-9.
Når Bjarte jobber helg (på treningsenter) så tar jeg med barna i svømmehallen. Hauk på 6 er villmann, han hopper fra 5meteren og svømmer veldig bra nå. Hjarrand på 10 er litt redd for høyder men svømmer som en fisk. Eira hopper fra kanten eller bruker barnesklia rett uti. Har mer en nok å følge med på kan en si:-)

jeg er hoved trener i svømmeklubben her vi bor og barna mine har vokst opp i svømmehallen. Men har bevisst gått inn for ikke å lære de å svømme..og heller lært de å flyte og være trygg i og under vann. alle mine har lært seg å svømme selv. da nr 3 i rekka fyllte 6 svømte ho 100m medley i konkurranse ;) lærte seg selv alle 4 svømmeartene bare ved å være med å se på de andre svømmerene i vannet.

Synes det er herlig når barn er trygge i vann og elsker det de holder på med.
..og svømming er jo den eneste idretten man kan dø av ikke å kunne.

igår gikk startskuddet for årets havbade sesong for mine barn. 4+grader i lufta..og ikke stort varmere i vannet her på 71' nord..men hørte ingen som klaget.
har de siste årene hoppet i havet før snøen er vekk..har blitt en morsom tradisjon i vår familie :)

Så artig, vi har tradisjon å bade 1mai. og i år var det kun Bjarte som ikke gjennomførte. var nok litt varmere i vannet 7-8 og mye varmere på land.
Husker mange flotte badeturer fra Magerøya når jeg var liten, da lå det gjerne is i vikene selv om det var midt på sommeren. Småvannan og Prestvannet.

ja, kan være hustrig å bade her sjøl på de varmaste sommerdagene ;)
Men det e' så absolutt en del av sjarmen med å bo her :)

Back
Topp