Tips?

♡Perlemamma

Andre møte med forumet
Jeg lurte på om noen av dere har tips til og bli kjent med andre? Jeg er 20 år og har nettopp fått mitt første barn. Mannen min er ute å farter og holder på med sitt, så jeg og lillegutt blir fryktelig mye alene.

Er barselgruppa noe for deg?Som førstegangsfødende er det faktisk allright å bli kjent med flere nybakte mammaer på denne måten ;)

Babysang, svømming, barseltreff ( heng opp en plakat på helsestasjonen)

Har gått på barseltreff og syntes det var veldig koselig. Nå er det sommerferie og barsel gruppa jeg går på er fra 0-5 måneder, så jeg får bare være med en gang etter det starter opp igjen til høsten. Babysvømming har de ikke her, og babysang starter også opp til høsten. Synes det et utrolig vanskelig og få nye venner i "voksen alder". Tusen takk for tips

Har gått på barseltreff og syntes det var veldig koselig. Nå er det sommerferie og barsel gruppa jeg går på er fra 0-5 måneder, så jeg får bare være med en gang etter det starter opp igjen til høsten. Babysvømming har de ikke her, og babysang starter også opp til høsten. Synes det et utrolig vanskelig og få nye venner i "voksen alder". Tusen takk for tips
Er barselgruppa bare i 5 måneder? :o
Kanskje dere med barn i samme alder kan fortsette å treffes privat?

I mi barselgruppe er det bare en gang i regi av helsestasjonen. Etter det må vi selv sørge for å treffes privat. :)

Hvor i landet bor du?

Er vanskelig å få nye venner, enig med deg der. Alle er liksom så etablert med venner og familie osv. Jeg merket også at det ble litt ensomt å gå hjemme innimellom selv om jeg kjenner et par som også er i permisjon... Jeg er heldigere med den barselgruppa da. Her arrangeres det et treff i regi av helsestasjonen. De samler aller barna som er født i samme måned, og så er det opp til oss å fortsette å treffes. Er det ikke noen i den gruppa du er med i som har lyst til å fortsette etter de er fylt fem måneder da?

Er barselgruppa bare i 5 måneder? :o
Kanskje dere med barn i samme alder kan fortsette å treffes privat?

I mi barselgruppe er det bare en gang i regi av helsestasjonen. Etter det må vi selv sørge for å treffes privat. :)

Hvor i landet bor du?
Ja, håper noen ønsker å treffes privat etter på. Vi har barseltreff en gang i måneden på helsestasjon med forskjellige tema.
Jeg bor på vestlandet, uten for Stavanger.

Er vanskelig å få nye venner, enig med deg der. Alle er liksom så etablert med venner og familie osv. Jeg merket også at det ble litt ensomt å gå hjemme innimellom selv om jeg kjenner et par som også er i permisjon... Jeg er heldigere med den barselgruppa da. Her arrangeres det et treff i regi av helsestasjonen. De samler aller barna som er født i samme måned, og så er det opp til oss å fortsette å treffes. Er det ikke noen i den gruppa du er med i som har lyst til å fortsette etter de er fylt fem måneder da?
Var så mye letter og bli kjent med andre når en var liten, da var det bare og si "Hei" så var dere bestevenner etter på. Håper noen i gruppen ønsker og treffes privat etter på.

Ja, håper noen ønsker å treffes privat etter på. Vi har barseltreff en gang i måneden på helsestasjon med forskjellige tema.

Vi har laget gruppe på face hvor vi kan spørre om noen vil være med å trille sammen/gå på cafe/shoppe etc. utenom fellestreffene. Det er ikke verre enn å sende en melding, som regel er det noen som vil joine.

Kanskje foreslå på neste treff at dere lager en fb-gruppe så dere kan treffes utenom helsestasjonen? Jeg synes en gang i måneden var sjeldent, vi har barseltreff ukentlig. Men da på kafé e.l. ;)

Du! Jeg flyttet til Stavanger for snart to år siden, men har ikke etablert no særlig vennekrets utenom kollegaer til samboeren. Og de er ikke akkurat i min situasjon. Jeg vet ikke hvordan det fungerer med pm her inne, men vi kan gjerne treffes.

Du! Jeg flyttet til Stavanger for snart to år siden, men har ikke etablert no særlig vennekrets utenom kollegaer til samboeren. Og de er ikke akkurat i min situasjon. Jeg vet ikke hvordan det fungerer med pm her inne, men vi kan gjerne treffes.
Så koselig! Jeg vet ikke helt selv hvordan det virker med pm her, men det hadde vert veldig koselig om vi kunne treffes :)

Back
Topp