Tips

Blue_

Gift med forumet
Har dere noen tips dere vil dele i forbindelse med graviditeten?

Jeg vil tipse om ett glass biola med 1ss linfrø hver dag. Godt for magen ;)

Begynte litt for sent sist, så nå er jeg føre var :p

Lytt til kroppen, bruk energi på det som er viktig(blant annet trening), sist brukte jeg alt for mye energi på jobb og alt for lite på trening, noe som gjorde at jeg knapt kunne gå en liten tur siste månedene. Denne gangen skal jeg trene MASSE! Er godt igang, men blitt kjempeforkjøla nå, så gleder meg til det er over! Og ikke vær så redd for alt. Mat man ikke skal spise etc er greit, men jeg turte knapt sitte på en sykkel sist, sånn blir det ikke denne gangen. Kommer til å leve mer som normalt nå, fysisk altså, men selvsagt ta det litt roligere og ikke ta noen store risikoer. Lytt til kroppen og ikke push for langt. Senk ambisjonsnivået og ikke takk ja til aktiviteter du egentlig ikke har lyst til. I repeat; fokuser på det som er viktig - helsa di :)

Hvis du er morgenkvalm: spis i senga, før du står opp. Salte kjeks, tørt brød, hva som helst. Legg det klar kvelden før, slik at du ikke trenger å bevege deg.

Ikke tenk at du har fått et frikort for vektoppgang. Tenk at du skal gi deg selv og barnet et sunt og godt utgangspunkt. Men - ikke stress. Noen legger på seg mer enn andre: sånn er det bare. Noe vil være vann. Noe går av raskt etter fødsel, noe må du jobbe med.

Tenk at gjennom at du har det godt, har barnet ditt det godt. Gjør det du trenger for å ha det godt.

Ja, hva hjelper mot treg mage egentlig? :) Og oppblåsthet? Jeg skal hvertfall ikke spise så mye mer kokt egg, det hjelper dårlig for å skape sexy stemning hjemme hvertfall! Vi lo masse da, det er godt for forholdet det også;-)

Jeg sliter veldig med kvalme, bare jeg reiser meg blir jeg dårlig. Har rydda kjøkkenet nå og jeg er kjempedårlig :( Har noen forslag til trening?

Jeg sliter veldig med kvalme, bare jeg reiser meg blir jeg dårlig. Har rydda kjøkkenet nå og jeg er kjempedårlig :( Har noen forslag til trening?

Hvis det er sånn nå så kanskje det hjelper med rolige turer i frisk luft? Ellers finnes det masse filmer på youtube for gravide. Noen av dem blir litt for tamme syns jeg, er vant til at trening skal være litt intensivt, men jeg skal surfe litt og se hva jeg liker. Orker ikke trene sammen med de damene jeg har pleid å trene med nå, for jeg sliter med vonde pupper og kvalme av og til, og jeg merket jeg ikke hang helt med sist heller, så jeg går nok over til hjemmetrening og turer for en stund.
Styrkeøvelser kan jo være fint, med veldig kontrollerte bevegelser og lite fart og hopping osv?

Fungerer det godt mot hard mage? Går litt vel tregt om dagen :p
Ja, hva hjelper mot treg mage egentlig? :) Og oppblåsthet? Jeg skal hvertfall ikke spise så mye mer kokt egg, det hjelper dårlig for å skape sexy stemning hjemme hvertfall! Vi lo masse da, det er godt for forholdet det også;-)

Biola og linfrø! Begynte alt for sent med det sist... Ble bare tregere å treeeegere.... Så nå har jeg begynt tidlig. Håper det gjør det litt bedre utover...

Salt kjeks!

Du kan jo prøve litt hjemme på gulvet. Med en matte, strikk og vannflasker :)

All barn regular med havremelk for magen, gå tur hver dag for kroppen :) Med de to første barna var jeg plaga mye med bekkenet. Var nok Ikke så veldig aktiv...med nr 3 gikk jeg tur hver eneste dag, helt til den dagen jeg fødte (7dager over tiden). Hadde ikke bekkenproblemer i det hele tatt :D

Hvis det er sånn nå så kanskje det hjelper med rolige turer i frisk luft? Ellers finnes det masse filmer på youtube for gravide. Noen av dem blir litt for tamme syns jeg, er vant til at trening skal være litt intensivt, men jeg skal surfe litt og se hva jeg liker. Orker ikke trene sammen med de damene jeg har pleid å trene med nå, for jeg sliter med vonde pupper og kvalme av og til, og jeg merket jeg ikke hang helt med sist heller, så jeg går nok over til hjemmetrening og turer for en stund.
Styrkeøvelser kan jo være fint, med veldig kontrollerte bevegelser og lite fart og hopping osv?

Takk for gode råd ;) Bare å slenge ut videoer her om du finner noe brukbart. Jeg og syns trening må være litt intensivt for å få noe ut av det men spørs om jeg bare må høre på kroppen nå i starten. Håper det blir mindre kvalme etterhvert :P

Trene bekkenbunn og omliggende muskler! Bekkenhev, øvelser med ball o.l. fra NÅ! Om bekkenløsningen kicker inn er det godt å ha et solid grunnlag :-)

Back
Topp