Tips ? :)

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Jeg skal snart bestille meg time til legen, der jeg vil prøve å få sagt at jeg er veldig sikker på at jeg har angst og at jeg ønsker hjelp med dette. Noen som vet hvordan jeg kan si dette ? Liker ikke å si "jeg tror jeg har angst" eller " jeg har angst" når jeg aldri har blitt diagnostisert, så jeg syns det er vanskelig å skulle si noe til en lege ;/

Vil gjerne høre fra noen som har angst, som har bedt om hjelp selv også. Vil høre hvordan det hele er, føles osv..fryktelig vanskelig dette ;/
 
Jeg hadde høyt stoffskifte og trodde selv jeg hadde angst etterhvert.
Jeg anbefaler deg å skrive ned alle symptomer, plager (følelsene) og fortalt om disse til legen din. Så vil legen hjelpe deg ut fra det. Har inntrykk at legene liker best å få komme frem til diagnose selv. lykke til:)
 
Jeg hadde høyt stoffskifte og trodde selv jeg hadde angst etterhvert.
Jeg anbefaler deg å skrive ned alle symptomer, plager (følelsene) og fortalt om disse til legen din. Så vil legen hjelpe deg ut fra det. Har inntrykk at legene liker best å få komme frem til diagnose selv. lykke til:)

Takk ! :) Ja, har skrevet det ned flere ganger for så å kaste det fordi det føles så dumt, men jeg får skrive det ned en gang til og vise legen tror jeg :) Takk for tips i alle fall ;) Håper legen min er grei å ikke skal "finne ut av noe annet", da jeg er rimelig sikker i min sak, og siden det har vært slik i så mange år. Men må bare vente å se.
 
Det gikk fint :) legen skulle skrive henvisning til psykolog, så nå starter ventetiden. Fikk også medisiner, men fordi jeg prøver å bli gravid og likevel er vant til å leve uten medisiner som demper det, kommer jeg ikke til å ta medisiner på dette tidspunkt.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde høyt stoffskifte og trodde selv jeg hadde angst etterhvert.
Jeg anbefaler deg å skrive ned alle symptomer, plager (følelsene) og fortalt om disse til legen din. Så vil legen hjelpe deg ut fra det. Har inntrykk at legene liker best å få komme frem til diagnose selv. lykke til:)


Hadde du høyt stoffskifte i forbindelse med graviditet eller hadde du det fra før av, type Hraves? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk det etter svangerskapet. Hadde det i litt over 6mnd.


Ok, bare lurte. Jeg fikk det nå i selve svangerskapet, og de behandler det ikke pga fosteret, og det føles som en konstant angsttilstand :S satser på det går over etterhvert. Hadde du symptomer selv etter stoffskiftet begynte å roe seg?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg regner med du har subklinisk(altså midlertidig) og det er uansett best å ikke behandle, for de fleste behandlingene kan føre til permanente skader på skjoldbrukskjertelen.
Føler veldig med deg, det var forferdelig. Jeg tok prøver hver 6 uke, og min erfaring var hvertfall at det ofte ikke var samsvar på prøvene og symptomene. Det kan svinge veldig fra dag til dag, så ikke heng deg så mye opp i det.
Jeg leste meg opp på mat til høyt stoffskifte, fulgte strengt kostprogram med anbefalt mat, det gikk ca. 4 uker fra jeg begynte med det til jeg var helt symptomfri. Merket bedring fra dag 1. Kan såklart også vært tilfeldig, men jeg tror helt klart det var en sammenheng.
Ok, bare lurte. Jeg fikk det nå i selve svangerskapet, og de behandler det ikke pga fosteret, og det føles som en konstant angsttilstand :S satser på det går over etterhvert. Hadde du symptomer selv etter stoffskiftet begynte å roe seg?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg regner med du har subklinisk(altså midlertidig) og det er uansett best å ikke behandle, for de fleste behandlingene kan føre til permanente skader på skjoldbrukskjertelen.
Føler veldig med deg, det var forferdelig. Jeg tok prøver hver 6 uke, og min erfaring var hvertfall at det ofte ikke var samsvar på prøvene og symptomene. Det kan svinge veldig fra dag til dag, så ikke heng deg så mye opp i det.
Jeg leste meg opp på mat til høyt stoffskifte, fulgte strengt kostprogram med anbefalt mat, det gikk ca. 4 uker fra jeg begynte med det til jeg var helt symptomfri. Merket bedring fra dag 1. Kan såklart også vært tilfeldig, men jeg tror helt klart det var en sammenheng.


Nei ike subklinisk, eller det er vel på et subklinisk nivå nå, men rundt uke 13 var t4 og t3 høyt samt tsh umålbart. Nå er t14 rett under høyeste normalområde, t3 likeså, men tsh fremdeles umålbart. Sliter dog fremdeles med hjertebank, intense stressreaksoner/angst og kjempe sult.. Men de har gitt så lite i fo, tar bare prøver hver 4. Uke og de regnet med at det skulle roe seg eundt uke 20, er nåuke 24 og sliter fortsatt.. :/

Har du link til kosthold for høyt stoffskifte? Kunne være greit å prøve :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har legen målt anti tpo? Vet du hva verdiene dine er på?
Det var virkelig forferdelig å være plaget:-( føler veldig med deg!
Skal finne frem litt linker til deg når jeg har lagt vesla. Men bla å knaske rå broccoli hjelper mot hjertebank.

Nei ike subklinisk, eller det er vel på et subklinisk nivå nå, men rundt uke 13 var t4 og t3 høyt samt tsh umålbart. Nå er t14 rett under høyeste normalområde, t3 likeså, men tsh fremdeles umålbart. Sliter dog fremdeles med hjertebank, intense stressreaksoner/angst og kjempe sult.. Men de har gitt så lite i fo, tar bare prøver hver 4. Uke og de regnet med at det skulle roe seg eundt uke 20, er nåuke 24 og sliter fortsatt.. :/

Har du link til kosthold for høyt stoffskifte? Kunne være greit å prøve :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har legen målt anti tpo? Vet du hva verdiene dine er på?
Det var virkelig forferdelig å være plaget:-( føler veldig med deg!
Skal finne frem litt linker til deg når jeg har lagt vesla. Men bla å knaske rå broccoli hjelper mot hjertebank.


Har målt anti-tpo, det er antistoffene ikke sant? Det var ingen antistoffer ihvertfall.

Tusen tak som vil finne frem!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har målt anti-tpo, det er antistoffene ikke sant? Det var ingen antistoffer ihvertfall.

Tusen tak som vil finne frem!
Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, de pleier å måle anti tpo og tras. i tillegg til ft4.

Det kan være lurt å prøve å tenke på noe annet, prøv å les en bok, gå en tur, snakk med noen. Hjelper ikke at man fokuserer mye på det.

Her er noe:
-Goitrogener: Gunstig for dem med høyt stoffskifte å spise store mengder av disse matvarene: De skal være RÅ valnøtter, mandler, peanøtter, pinjekjerner og cassava (tapioka) - en del grønnsaker; blomkål, broccoli, rosenkål, kål, turnips, sennepsblader og spinat - og soya.
- Kalsium skal også senke stoffskifte, så litt yoghurt eller litt melk kan lette plagene.
- Unngå mat med Jod.
- Spis mindre karbohydrater. unngå sukker.
- Spis glutenfritt.
- Unngå aspartam. (lettbrus)
- Begrens kaffe. (koffein)

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forumdisplay.php?f=34
http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forumdisplay.php?f=37

Håper du blir bedre snart .
 
Jeg skal snart bestille meg time til legen, der jeg vil prøve å få sagt at jeg er veldig sikker på at jeg har angst og at jeg ønsker hjelp med dette. Noen som vet hvordan jeg kan si dette ? Liker ikke å si "jeg tror jeg har angst" eller " jeg har angst" når jeg aldri har blitt diagnostisert, så jeg syns det er vanskelig å skulle si noe til en lege ;/

Vil gjerne høre fra noen som har angst, som har bedt om hjelp selv også. Vil høre hvordan det hele er, føles osv..fryktelig vanskelig dette ;/
Jeg har slitt med angst og depresjon i en del år og jeg har fått hjelp. Hvilken symptomer får du? Synes du kan si fra til legen åssen du føler deg når du har angst. Snakke med han eller skrive det ned på ett ark . Når jeg begynte og bli dårlig så begynte jeg og slite med pusten og ble helt rar og fjern, Føltes ut som om jeg skulle besvime. Jeg gikk sånn i noen dager helt til jeg måtte begynne og gråte foran mammaen min for at hu skulle skjønne jeg mente alvor. Så hu ringte legen og fikk time til meg. Jeg var 16 år da. Om du vil så kan du bare snakke til meg om du har noe spørsmål, for vet hvordan det er og ha angst! Og det er ikke mye gøy :/

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp