Tips!

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Husk å holde avføringen myk helt frem til fødsel! Den første omgangen på do etter vaginal fødsel kan være bortimot en minifødsel i seg selv.... :( Jeg var selv heeeelt hard og forstoppa, og det var jævlig i lange tider etterpå! Nå er det 4 dager til termin og jeg sitter her å drikker mitt daglige glass eplejuice med en solid dose laktulose ;)

Uff har vært så plaga med forstoppelse dette svangerskapet.. tar duphalac daglig, men jeg får så sykt mye luft i magen av det :( Nå den siste tiden har det begynt å veksle mellom hard og løs mage, er så slitsomt å ha problemer med magen i tillegg til de andre "plagene" :P Nå syter jeg visst veldig, men det bare måtte ut.. Håper jeg slipper å være forstoppet etter fødsel hvertfall.

Klyster på sykehuset er fantastisk ;) Ikke trenger du tenke på noe under fødsel + du må ikke med en gang på do etter fødsel. Et annet tips er å bare gjøre det når du må, ikke utsette det, for da blir det bare verre :) Selv om det føles ille/du gruer deg er det mye bedre å få det gjort :)

Enig med dere i at klyster på sykehuset er lurt, fikk det sist og det ønsker jeg denne gangen også så sant det er tid til det :)

Jeg liker at man tipser hverandre :) Men hva er "reglene" om klyster, kan alle få og er det bare å be om det når man kommer? Hvorfor bruker ikke alle det feks?

tror det er mange som ikke tørr å spørre om å få det (iallefall tilfelle hos flere av mine venninner...) jeg har blitt spurt og takket ja begge ganger..og har aldri hatt problem med avf. etter fødsel.. :)

Back
Topp