TIPS??

kosepus

Glad i forumet
Tror Ronja sliter med litt vond mage.. ligger bare å promper, greier ikke bæsje! Hun tar skikkeli i, men de skjer liksom ikke så masse... så blir hun veldi sint!

Tok de opp me helsesøstra i går... men hun sa bare at jeg sku prøve å gi henne litt sukkervann før hvert måltid, men de funker ikke! Hun trudde heller ikke at de var noe kolikk... bynner å bli sliten av å se på henne... virker som d plager henne skikkeli.. [:(]

Noen som har råd?? [8|][8|]

* Malt
* Kok opp vann, kjøl det ned til det er lunket.
* Sukkervann.
* Avføringsmiddel.
* Mini-klyster.

Malt er effektivt!!!!!

Minifom heter det.

Vår får det, han fiser bare mer. For det skal hjelpe og få gassene gjennom systemet.

Kanskje litt tidlig med sviskesaft, men det er ihvertfall effektivt!

Hvis du skal få henne til å bæsje, fikk jeg følgende tips av min helsesøster; ta en q-tips med litt olje på (babyolje for eksempel) og stikk så vidt inn i endetarmen, men bare så vidt! Det setter i gang presse-refleksen, babyen får bæsja og har det mye bedre etterpå. Vår lille frøken hadde samme problemet, etter tre av disse "behandlingene" på rad kom det bæsj... I store mengder. Og etterpå fikk vi verdens største smil[:)]

Lykke til!

Du kan gi litt sviskesaft utblandet med vann.. fikk beskjed om å gjøre det selv å det funka bra[:D]

Sviskesaft? Altså, den som er i barnemathyllen? Så på den, men den var fra 4 måneder, tror jeg det var. Da turte jeg ikke prøve....[&:]

Gjør ingenting om du prøver nå...er ikke hun 3 mnd?
Eller husker jeg feil?

Nei, en liten måned gammel, bare... [:)]

ja den sviskesaften funka kjempe bra min var bare 2 uker uker da jeg begynte å ble anbefalt det av helsasøster.. men bland det ut f.eks en skje saft tar du 2 skjer vann[:)]

ja det er den som står i babymat hyllene[:)]

Back
Topp