Tips?

PoppyL

Gift med forumet
HVIS jeg tester positivt om 4 dager, HVILKEN unnskyldning kan jeg komme med, i forbindelse med julebordet som er om noen få uker (ang. alkohol)? Jeg vil ikke si noe om en evt graviditet enda.

Noen som har supre forslag til en liten hvit løgn?:angel7

Har akkurat samme problem selv, men jeg har tenkt å si at jeg må opp tidlig, enklest å kjøre, viktig dag dagen etterpå så må være opplagt osv. Men tar gjerne imot tips selv!

Jeg er invitert i bursdag på lørdag, men jeg tror nok det blir å skylde på den dårlige ryggen min, og fare for at jeg kan gjøre brå bevegelser jeg ikke bør gjøre om jeg har drukket for da kan ryggen min bli verre.. Det er sant og da.

Jeg sier bare at jeg skal kjøre:)

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å gå på et julebord uten å drikke alkohol. Er liksom som om det blir forventet at man skal drikke. Hvis du har lappen og bil kan du jo si du skal kjøre, men jeg har ingen av delene, så om jeg hadde vært i den situasjonen vet jeg rett og slett ikke hva jeg skulle sagt. Eventuelt spurt stedet jeg var på om jeg kunne fått servert alkoholfri vin eller øl. Da hadde ikke alle sett det, og spurt så mye rundt det.

Antibiotika-kur er jo alltid en slager.. :)

Du kan si at du for eksempel går på betennelsesdempende antibiotika pga en vond tå, ørebetennelse eller noe, sånn at legen har sagt at du ikke kan drikke. ;)

Situiasjonen er LITT tricky. Vi skal ha et privat julebord, hjemme hos *trommevirvel*, MEG.
Vi er få ansatte, så det blir litt intimt. Men har muligens funnet løsningen. Jeg får bare blande meg alkoholfrie drinker
på kjøkkenet, og krysse fingrene for at ingen vil smake :p

Haha, guud så patetisk, men har ikke noe annet valg :D

Hehe, jeg har blitt lurt av feil innhold på flaska to ganger ;) Jeg går rett og slett ikke rundt og tenker på om folk er gravide når de ikke drikker :rolleyes: Men, druejuice funker vel bra som vin :)

Jeg skal også på julebord til helgen, jeg bor litt utenfor byen og bruker derfor bilen som unnskyldning :)

Back
Topp