Jeg sitter her og tenker litt på hvordan det skal bli for 3 åringen vår og få en liten søster eller bror. Det blir jo en ganske stor forandring å plutselig måtte dele oppmerksomheten med enda en til, når han har vært alene med oppmerksomheten i over 3 år. Han er eneste barnebarn på begge sider også. Så jeg lurer på, er det noen som har noen gode tips/ råd til hvordan det kanskje skal gå lettest mulig, så det ikke blir så mye sjalusi? (jeg regner ikke med at det skal bli noen store problemer, og litt sjalusi er nok helt naturlig).
Jeg har jo tenkt at vi må forberede han godt på at det kommer en til, og at mamma kommer til å måtte bruke en del tid på den lille til å begynne med pga amming. Og jeg tenker på at jeg skal være flink til å prøve å få noen alenetid med 3 åringen, ved sette meg ned på gulvet og leke litt når mulighetene er der ol..
Dere som har flere, har dere noen gode tips til andre ting som kan være lurt å tenke på? Evt dere som venter nr 2, har dere tenkt noe over det?
Jeg har jo tenkt at vi må forberede han godt på at det kommer en til, og at mamma kommer til å måtte bruke en del tid på den lille til å begynne med pga amming. Og jeg tenker på at jeg skal være flink til å prøve å få noen alenetid med 3 åringen, ved sette meg ned på gulvet og leke litt når mulighetene er der ol..
Dere som har flere, har dere noen gode tips til andre ting som kan være lurt å tenke på? Evt dere som venter nr 2, har dere tenkt noe over det?