Tips

DUCHESS

Elsker forumet
Så sier de at man kanskje ikke kan gjøre så for å forhindre strekkmarker. At det er genetisk betinget.
Men skader jo ikke å prøve og gjøre noe alikavel. Kan vel bli som det skulle eller litt forbedring. Hvem vet [:)]

Da jeg var gravid sist så brukte jeg slike skrubb hansker 1 gang i uka. Bare kjapt når jeg står i dusjen.

Og så smurte jeg meg hver dag inn i tykk body lotion.

Og fikk kun to under huden micro merker etter par uker etter fødselen. Men fikk andre steder på koppen (der skrubba jeg ikke..)
Så også denne gangen så skrubbes det [:D]

jeg smurte meg med hvetekimolje (tips fra svigerinna mi) sist og fikk ikke 1 strekkmerke. masserte den godt inn.
Hadde noen strekkmerker fra før pga vektoppgang da, men fikk ikke flere hvertfall [;)]

Jeg har slike som jeg bruker året rundt.... på hele kroppen[;)]
Og huden blir deilig og myk av det... dessverre ingen kur mot strekkmerker[&o]

Jeg smurte meg daglig med jordnøttolje, og hadde ikke ett eneste strekkmerke en mnd før termin... men fordi jeg var så "heldig" å ha terminstørrelse på magen 1,5 mnd før jeg fødte klarte ikke huden rundt navlen å holde så lenge... så fikk strekkmerker![:'(] til tross for iherdig smurning... men kun rundt navlen!

jeg smurte meg ikke med noe, men har lyst til å prøve denne gangen, bare for å se om det kan hjelpe litt. nå fikk ikke jeg så mange strekkmerkene de andre gangene, men er litt redd for å få samme magen som mamma. og da kommer jeg aldri til å vise magen til noen igjen[8D] ser jo ut som pløsa til en sprengt fotball jo[8D][:)][;)]

Back
Topp