Jeg har rimelig normal strikkefasthet på rettstrikk, men på vrangstrikk og vrangbord blir det alt for løst... Noen tips? Prøver å stramme det jeg er god for når jeg strikker...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja (pleier vel ofte å stå i oppskriften også), men tror kanskje jeg må gå ned en halv til... Men strever når jeg må strikke glattstrikk med en rad rett og en rad vrang, for da er det litt styr å bytte pinner hele tiden...Jeg vet at noen går ned en halv pinnestørrelse når de strikker vrangstrikk, har du prøvd det?![]()
Finnes det forskjellige måter??? Men ser de like ut? Dette har jeg aldri hørt omKanskje prøve en annen måte å strikke vrang på? Vet ikke hvordan du strikker, men min måte er norsk vrang.. Ser for meg at det kanskje er lettere å stramme da enn med den kontinentale... uten at jeg vet det da..![]()
Så en video, og ut i fra det jeg kan se så strikker jeg visst allerede norsk vrangKanskje prøve en annen måte å strikke vrang på? Vet ikke hvordan du strikker, men min måte er norsk vrang.. Ser for meg at det kanskje er lettere å stramme da enn med den kontinentale... uten at jeg vet det da..![]()
Aha, jeg synes vi er i mindretall, de fleste jeg kjenner strikker den andre måtenSå en video, og ut i fra det jeg kan se så strikker jeg visst allerede norsk vrang![]()
Er det ikke den der du på en måte tar pinnen bak tråden før du strikker? Håpløs på forklaringAha, jeg synes vi er i mindretall, de fleste jeg kjenner strikker den andre måtenjeg vet ikke annen måte enn å hele tiden tenke på å stramme tråden..
Ja det høres sånn ut. Jeg flytter aldri på fingrene, de holder i pinnene hele tiden, mens på den andre måten har du tråden over venstre pekefinger og skyver den over pinnen. Høres kanskje merkelig ut menEr det ikke den der du på en måte tar pinnen bak tråden før du strikker? Håpløs på forklaring![]()
Ja, tror vi gjør likt da... Går greit på vrangborder for da går jeg bare ned enda en halv str i forhold til oppskriften, men når jeg må strikke annenhver rad rett og vrang så sliter jeg...Ja det høres sånn ut. Jeg flytter aldri på fingrene, de holder i pinnene hele tiden, mens på den andre måten har du tråden over venstre pekefinger og skyver den over pinnen. Høres kanskje merkelig ut menalltid det som gjøres på amerikanske strikkevideoer på youtube.