Tips ved farang hos små-barn ?

Astroem

Gammel bruker, nytt bilde ;-)
VIP
Gutten her i huset er 16mnd, og idag så våknet jeg av at han spydde, og har har spydd ca hvert 15-30 min siden.. uansett hva han putter i seg, så kommer det rett opp :/ Og han er så tørst, sitter bare å sutrer etter "dikke" ;) Så om noen vet om noe som kan hjelpe å binde magen litt, så sier jeg takk! :)

Risvann binder magen, det anbefales i f.eks Thailand også ved matforgiftning.
Eller....farris blandet med eplemost....

tusen takk for tips :)

Gi bare pittelitt drikke av gangen selv om han vil ha mye, gjerne det som gjør at det kommer opp.. Et par-tre skjeer som han holder på er bedre enn masse som kommer opp igjen. Fikk tips om å koke vann med litt salt i da jeg var hos legen med mi som spydde i mange dager. Ellers er vel 50/50 farris og eplejuice noe mange anbefaler, cola, biola med blåbær, kok havregryn og sil av krafta som han kan drikke... Også er jo vann det viktigste, men de små vil vel gjerne mase etter mat også om formen er grei så lurt å gi så lite som mulig i starten så de slipper å spy så voldsomt mye.. men salt kjeks er vist lurt :)

:) har prøvd vanlig kokt vann og mariekjeks foreløpig, men skal prøve ris-vann nå etterpå.. Farris har vi desverre ikke i hus :/

Nei stakkar! :-( ikke noe gøy... ! God bedring! Jenta mi har akkurat hatt omgangssyke, men det kom ut andre veien :-/

:) har prøvd vanlig kokt vann og mariekjeks foreløpig, men skal prøve ris-vann nå etterpå.. Farris har vi desverre ikke i hus :/
Okey, men prøv med salt i kokt vann, er det som gjør at det binder seg. God bedring :)

Uff stakkers liten, men ja, salt binder væsken i kroppen, og fiber binder også, men prøv gjerne ris, evt et tørt knekkebrød.... håper han blir bedre :( ikke noe kjekt når de små er syke :(

da har han fått litt farris/eplejuice, saltkjeks, så da håper vi han klarer å holde det nede :) (iallefall til imorgentidlig)

Satser på at det er bare et slik: 1 døgns-farang

Back
Topp