Tips, utreding, sykehus.

smurfemamma91

Flørter med forumet
Fikk brev i forrige uke fra sykehuset om utredning. Lettet. Var veldig usikker på om jeg fikk det siden jeg "bare" har mistet to ganger- men, med tett mellomrom. Og føler meg fortsatt gravid etter forrige SA, som var 12. mai, etter å ha spottet og småblødd i ei uke. For blødningen tok seg ganske mye opp den dagen med litt smerter. Og fastlegen konkluderte med SA, for han så noe inne i livmoren min, men trudde det var rester.

Vel, uansett, så skal jeg i allefall til gyn i mårra, og har fått hu samme gynekologene som sist, ei ordentlig spesiel ei. Men, får bare være glad jeg fikk timen.

Noen som har noe tips å komme med, som har vært på utredning tidligere?

Mitt tips er: ikke ha for mye forventninger til at de skal finne noe. Man finner er årsak i mindre enn 50% av tilfellene, så det er ikke sikkert de finner ut noe som kan hjelpe deg. Men selv to aborter etter hverandre kan jo godt være en tilfeldighet, så det er absolutt ikke sikkert det er noe galt med deg! :-)

Min utredning besto av en mengde blodprøver, noen som kan taes når som helst, der de bl.a måler trombosetendens. Tror de tok 15 glass blod den gangen! Etterpå var det blodprøver som skulle taes på 5 forskjellige tidspunkt utover i syklusen, for å måle hormonforandringer. I tillegg var det gynekologisk undersøkselse av meg og sædprøve av mannen. Siden jeg har en todelt livmor, gikk de også videre med undersøkelse av den, med hysteroskopi og MR av livmoren, men det gjelder jo sikkert ikke deg.

Ønsker deg masse lykke til!

Tusen takk for svaret "Hemmelig en stund!".
Nei, har på en måte prøvd å forberede meg til å være "nøytral", på en måte. Men litt vanskelig når jeg har hatt følelsen av at det ikke gikk galt, når legen mente det var SA. Men, samtidig har jeg en stor tvil. Skulle hatt mens igjen i dag, men ikke snurten av den for fem flate øre. Men kroppen er nok i ubalanse etter SA'ene, så det er nok det som er greia.
Ja, håper det bare er tilfeldig! :)
Jeg har vært hos gyn et par ganger før pga. spontanabort og en provosert for halvannet år siden. Og har ikke hørt noe om at jeg har delt livmor eller noe sånt, så trur nok ikke det er det! :) Blir spennende i mårra, gru-gleder meg veldig.

Takk for det! :)

Jeg gikk gjennom gynekologisk undersøkelse og ultralyd. Tok en helt del blodprøver, mannen tok kromosom (de slipper litt billig unna som vanlig hehe). Jeg ble ikke klokere etter utredningen, men det er ikke alltid de finner noe på prøvene heller som tilsier at en ikke skal bli gravid. 

Masse lykke til på utredningen :) 

Okei, jeg regner nesten med at det blir gyn.undersøkelse og UL. Håper vel egentlig det, selv om jeg ikke føler meg spesielt høy i hatten når jeg ligger der og sprer beina! hehe!
Nei, det er sant. Håper jo at dem ikke finner no gærent med meg, og at alt er som det skal. Men samtidig, om det er noe, så er det jo veldig bra at dem finner ut av det! :)
Ja, håper som sagt jeg får det! :)

Fikk ikke skrevet noe i går, lurer på om sida var nede. Men da får man bare skrive i dag.
Var hos gyn i går (samma gynekologen jeg var hos forrige gang, og veit ikke heeelt hva jeg syns om a), og hu skjønte ikke helt hvorfor jeg var sendt dit. Hu mente abortene var tilfeldig, og alt så fint ut inni der. Hadde tydeligvis akkurat hatt eggløsning, rart hva dem ser på den svarte skjermen! Tok blodprøver også, også hadde jeg jernmangel, så måtte begynne å spise jerntabbiser.
Neste gang jeg ble gravid skulle jeg ta direkte kontakt med gyn for litt oppfølging trur jeg, og mistet jeg en gang til så skulle vi utvide litt mer med blodprøver o.l.

Godt å få svar i hvertfall.

Back
Topp