Tips Trondheim

Banana84

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Noen fra trheim her som kan tipse om ammevennlig kafé og restaurant?
Skal "hjem" om par uker, men d slo meg fort nå at selv om jeg kjenner byen aner jeg ikke hvem som godtar amming og ikke...
For uansett hva noen sier er det ikke en alright følelse å få kjeft for å mate babyen...

:-)

Har ikke vært så mye ute på kafé enda, men har hørt at Krem ved Nova skal være bra. Samme lokalet som Comfort hotell.
Ellers har bare blåbær plass til barnevogn, både inne og ute. Har hvertfall amma der selv uten noe problem :)

Sirkus er kjekt med barnevogn, det er jo så stort og luftig (og lite folk). Pluss at de har et stort ammerom i 3. etg.

Ellers er jeg veldig på utkikk etter babyvennlige plasser selv :)

Ja bare blåbær var et godt poeng!
Mercur har vel ikke ammeplass som du vet?

Ja bare blåbær var et godt poeng!
Mercur har vel ikke ammeplass som du vet?

Vet ikke, men vil egentlig anta at de ikke har. Er jo tulla fischer der da, kan vel knote seg inn der med vogn dersom det ikke er så mye folk. Er et lite ammerom på byhaven da.

Vi var i trheim forrige uke, bare på city syd da, så ikke akkurat i sentrum, men likte veldig godt ammerommet på egon :) Rent og pent, i motsetning til veldig mange andre steder.. Men hva er greia med at de ikke har lås på amme/stellerom rundtomkring?

Frati i midtbyen :-) fikk med vogna inn og ammet der også. Tulla fischer likeså. Egon var også null stress, men noe knotete med alle de trappene/nivåforskjellene på Egon Søndre. Ikke noe prob på Egon City syd :-)

Ellers så har de fleste store senter ammerom. City lade sitt er veldig okei!

Jeg har ammet på alle plassene offentlig - har bare sagt i fra at jeg ønsker å sitte et sted hvor jeg kan ha vogn, og hvor det passer seg å amme (gjort det litt diskré). Har gått veldig fint det ;-)

Vi var i trheim forrige uke, bare på city syd da, så ikke akkurat i sentrum, men likte veldig godt ammerommet på egon :) Rent og pent, i motsetning til veldig mange andre steder.. Men hva er greia med at de ikke har lås på amme/stellerom rundtomkring?

Huff ja jeg vet... Men bra på sin måte så flere kan amme samtidig da.
Var på IKEA på ammerommet, der var det kun én stol og lås på døra. Så jeg tenkte på de eventuelle stakkarne som måtte vente i 40 min på oss. Heldigvis kom det ingen :-)

Veldig glad det ikke er lås på de rommene når jeg må amme eller steller babyen min og det er andre der fra før. Andre er og hjertelig velkommen inn når jeg ammer eller steller :-)

Aldri tenkt over at det burde vært lås på ammerom jeg :p Vet selv hvor fort lillemor går bananas dersom hun ikke får mat umiddelbart, så bare tanken på å skulle stått utenfor og venta fordi noen hadde låst gjør meg stressa :o

Huff ja jeg vet... Men bra på sin måte så flere kan amme samtidig da.
Var på IKEA på ammerommet, der var det kun én stol og lås på døra. Så jeg tenkte på de eventuelle stakkarne som måtte vente i 40 min på oss. Heldigvis kom det ingen :)
Veldig glad det ikke er lås på de rommene når jeg må amme eller steller babyen min og det er andre der fra før. Andre er og hjertelig velkommen inn når jeg ammer eller steller :)
Aldri tenkt over at det burde vært lås på ammerom jeg :p Vet selv hvor fort lillemor går bananas dersom hun ikke får mat umiddelbart, så bare tanken på å skulle stått utenfor og venta fordi noen hadde låst gjør meg stressa :eek:

Ja det er sant det, men lite hjelp i når der bare er en stol å amme i :p

Sirkus Shopping er jo stort med mye plass. Der er det Krem feks, som har god plass :) Egen stelle/amme-avdeling på senteret også.

Jeg var i Trondheim for noe uker siden... Tenkte ikke på at jeg måtte finne meg et ammerom eller en "ammevennlig" kafé... Jeg bretta fram når lille trengte mat :/

Jeg tenker heller ikke noe særlig over hvor jeg ammer. Men problemet er at de fleste stedene ikke er barnevognvennlig mtp plass i og utenfor lokalet, så merker det begrenser utvalget veldig.

Jeg tenker heller ikke noe særlig over hvor jeg ammer. Men problemet er at de fleste stedene ikke er barnevognvennlig mtp plass i og utenfor lokalet, så merker det begrenser utvalget veldig.

Ja da stiller jo saken seg litt annerledes :) bare tenkte om det virkelig var sånn at det ikke var veldig akseptert med amming utenfor disse ammerommene...

Ja da stiller jo saken seg litt annerledes :) bare tenkte om det virkelig var sånn at det ikke var veldig akseptert med amming utenfor disse ammerommene...
I Norge er det da stor aksept for amming i offentlig rom slik jeg opplever det. Det en leser en sjelden gang i avisene om det motsatte er unntaket og ikke regelen.

Og for å svare på spørsmålet er vel alle restauranter og kafeer i Trondheim ammevennlige. Problemet er vogna som nevnt. Pga. den syns jeg kanskje det er litt knotete på Solsiden pga. små trapper. Men det er ikke verre enn at en må løfte vogna i trappene.

Last edited:

Trondheim er jo studentby, så håper folk har sett verre ting enn en ammende mor :p
Men er vel sikkert det samme her som andre steder, er noen mennesker som kan finne på å bli støtt. Men det er deres problem, ikke mitt :)

Trondheim er jo studentby, så håper folk har sett verre ting enn en ammende mor :p
Men er vel sikkert det samme her som andre steder, er noen mennesker som kan finne på å bli støtt. Men det er deres problem, ikke mitt :)

Helt enig! Deres problem, ikke mitt :p

Back
Topp