Tips&trisk mot kvalme

BBYG

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
♡ Babymais2026 ♡
Her kan vi dele de tingene som fungerer mot kvalmen. Syns det er veldig mange i denne gruppen som sliter med dette, så fint med en egen tråd om det :joyful:

Tørre knekkebrød er det som har hjulpet meg best hittil! Har liggende i bilen så jeg kan spise ett så fort jeg er ferdig på jobb, har 50 min hjem så kan fort bli veldig lang tid…

Ristet brød med smør, salt, pepper og ferske cherrytomater

• Elsker
Reactions: Aj_
En bit banan mens du ligger i senga om morningen før du står opp

Ritz kjeks har hjulpet meg

Love hearts og surt godteri! Eneste jeg syns hjelper om jeg er bilsyk å. Ellers litt salt mat. Nudler med egg blir ofte til lunsj

Da kvalmen var på det verste sist så klarte jeg bare å få i meg litt bakt potet med smør og salt.

Appelsinjuice hjelper, helst ferskpresset som man får kjøpt på noen Meny og Spar butikker

Bruker phenergan og pyridoksin mot kvalme, men blir så ekstremt trøtt og "ruset" av det så kan bare bruke det på kvelden. Har hittill fungert greit, men nå merker jeg at kvalmen på ettermiddagen/kvelden begynner å øke på så vurderer å øke dosen. Noen andre som har erfaring med dette? Vet ikke hvordan jeg skal klare meg i hverdagen når jeg er så kvalm og spyr, men vet heller ikke hvordan det skal gå om jeg svimer rundt! Kvalmen lettere litt om jeg tar en tupp på dagen, men jeg kan jo ikke ta en sovepause på jobb... vil virkelig ikke sykemelde meg heller.

Bruker phenergan og pyridoksin mot kvalme, men blir så ekstremt trøtt og "ruset" av det så kan bare bruke det på kvelden. Har hittill fungert greit, men nå merker jeg at kvalmen på ettermiddagen/kvelden begynner å øke på så vurderer å øke dosen. Noen andre som har erfaring med dette? Vet ikke hvordan jeg skal klare meg i hverdagen når jeg er så kvalm og spyr, men vet heller ikke hvordan det skal gå om jeg svimer rundt! Kvalmen lettere litt om jeg tar en tupp på dagen, men jeg kan jo ikke ta en sovepause på jobb... vil virkelig ikke sykemelde meg heller.
Tenker egentlig at verken du eller babyen (eller barna du har hjemme) tjener noe på at du skal presse deg på jobb, syns heller ikke det er rett at du skal medisinere deg for å gå på jobb. Om du tar dosene på kveld og morgen, så skjønner jeg at du må sove endel på dagen i arbeidstiden, du trenger den lille energien du har til barna dine. Syns ikke du skal se på det som en svakhet, men heller en styrke til å erkjenne hvor hardt det faktisk kan vere å være gravid. Du får mange år å jobbe senere, nå er ikke tiden for å presse på det :Heartpink

Tenker egentlig at verken du eller babyen (eller barna du har hjemme) tjener noe på at du skal presse deg på jobb, syns heller ikke det er rett at du skal medisinere deg for å gå på jobb. Om du tar dosene på kveld og morgen, så skjønner jeg at du må sove endel på dagen i arbeidstiden, du trenger den lille energien du har til barna dine. Syns ikke du skal se på det som en svakhet, men heller en styrke til å erkjenne hvor hardt det faktisk kan vere å være gravid. Du får mange år å jobbe senere, nå er ikke tiden for å presse på det :Heartpink
Handler ikke om jeg ser på det som svakhet, men har noen oppgaver på jobb som MÅ gjøres av meg og jeg må ha tid til å lære opp noen andre :hungover:

Handler ikke om jeg ser på det som svakhet, men har noen oppgaver på jobb som MÅ gjøres av meg og jeg må ha tid til å lære opp noen andre :hungover:
Ånei! Da skjønner jeg at det er stress, har du noen du kan lære bort til allerede nå? Kan du legge opp til 1-2 timers soving i arbeidstiden på jobb? Jeg tenker her at arbeidsgiver kan komme litt på banen for å tilrettelegge slik at du feks kan ta delvis sykemelding. Men vil gjerne at du skal huske på at i arbeidetslivet er man alltid erstattbar, du er ikke erstattbar på hjemmebane :Heartpink

Rett i koppen supper og nudler

Epler, pærer, fryste druer, saltstenger, ristet brød med smør og eplejuice/farris.

Last edited:
Små-tomater er min nye greie :hilarious:

Nøytralt brød, med tynt lag smør, skinke og agurk

Back
Topp