Tips til vogn?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei alle sammen!
Sniker fra juni/juli 2017 forumet. Anser dere som erfarne nå og ønsker gjerne tips om vogn:)

Bor i Nord-Norge og har termin i slutten av juni.
Innebærer at det blir en del snø på vinterstid.
Ønsker en praktisk vogn som er enkel og lett å legge sammen. Bor i leilighet uten heis, så bilen blir å fungere som lagring når jeg har gått tur.

Har i hovedsak sett på TFK og babyjogger city elite med bag. Grunnen er at man kan bruke sportsdelen mye lenger enn feks sportsdelen til NXT90 og Stokke.. Positive med TFK er at man kan kjøpe den multi-x bagen, som kan benyttes i overgangen mellom bag og sportsvogn og som kan vendes mot meg. Men er dette et must?:)

Mulig det blir en billig vogn som kan stå fast i barnehage etterhvert.

Har dere noen erfaringer med vogner?:)

Jeg har Stokke trailz og er veldig fornøyd med den, men jeg bor i rekkehus :) men har en venninne som bor i fjerde etasje uten heis! Og hun endte opp med å bytte ut emmaljunga til Stokke scoot. Hun var fornøyd, men ble allikevel til at hun bare hadde vogna i bilen, og hadde ungen i bæreselen til og fra :D er kanskje ikke så veldig til hjelp dette, haha!

Trille mye på snø eller i terreng?
- 4 brede hjul
- låsbare eller faste
- luft (særlig mtp terreng, har lite erfaring med snø)

Tviler på at bagstørrelsen blir et problem, nesten uansett type vogn. Det er begrenset med tid du kan bruke den og blir den liten mot slutten, er nok både du og den lille lykkeligere med en sportsvogn uansett etter 6 mnd.

Evt kan du gå rett på sportsvogn med mykbag oppi (Carena, emmaljunga quadrolift etc). Da kan du parkere vogna i bilen og bære baby i baggen opp i leiligheten. I hvertfall de første 3-4 mnd.

Kan ikke anbefale min vogn (emmaljunga mondial duo) til ditt bruk. Ville faktisk vurdert maclaren xt i stedet for sportsvogn, det er jo kanskje april før du trenger den.

Har babyjogger city elite og forsåvidt fornøyd med den (bor i trøndelag), men fikk en skikkelig vognhatende unge så til nå har han brukt den...tilsammen 3 timer, kanskje? Hvis jeg runder opp :P

Har vurdert å teste sportsdelen snart (mange vognhatende babyer foretrekker sportsdelen), men syns det er tidlig å snu ham vekk fra meg, så ville definitivt vurdert multi-x-baggen til TFK :)

Back
Topp