Tips til vogn?

gravidlykke19

Glad i forumet
Jeg blir jo helt forvirret når det kommer til vogner, hadde vel egentlig bestemt meg for emmaljunga edge duo med duo s understell med luft hjul. Men er det praktisk? jeg er ikke veldig sterk men har lest at den er tung, er den lett og gå med på senteret, ha på buss, tog osv? Jeg har også sett på bugaboo buffalo men syntes ikke noe om sportsdelen på den, og føler ikke man får plass til vogn pose osv. Noen som har tips? kan komme med erfaringer osv? :)

Takk på forhånd

Synes den er kjempegrei å gå tur med og lett å ha med rundt på butikken osv. Har vendbare hjul foran så gjør at jeg slipper å løfte den forbi hjørner i butikken. På tog og buss ander jeg ikke da jeg ikke har tatt det etter fødselen. Eneste jeg synes er stress er å få den inn og ut av bilen og at den tar plass der. Men har ikke så stor bil heller da så er mer derfor tenker jeg. Den tar hele bagasjerommet mitt. Men må snart skifte ut bilen da. Men en god vogn jeg er veldig fornøyd med.

Jeg har emmaljunga Edge med duo s air understell. Jeg er veldig førnøyd så langt. Det er en stor vogn men har ikke bil så det var det jeg ville ha. Den er lett å svinge med og man kommer deg rundt de fleste steder.
Alle sier at den er veldig tung, men det er bare 2-3 kg forskjell på den og vogner folk sier er lette.

Går fint med den på bussen. Men den tar litt plass. Noen vogner kan man kjøre rett inn uten at de tar midtgangen. Edgen bør helst stå litt på skrå eller med langsiden mot vinduet.

Jeg har emmaljunga Edge med duo s air understell. Jeg er veldig førnøyd så langt. Det er en stor vogn men har ikke bil så det var det jeg ville ha. Den er lett å svinge med og man kommer deg rundt de fleste steder.
Alle sier at den er veldig tung, men det er bare 2-3 kg forskjell på den og vogner folk sier er lette.

Går fint med den på bussen. Men den tar litt plass. Noen vogner kan man kjøre rett inn uten at de tar midtgangen. Edgen bør helst stå litt på skrå eller med langsiden mot vinduet.

Hvordan er den inne på kjøpesenteret? På kafe osv? :)

Kommer rundt de fleste steder uten problem. Foreløpig er problemer butikkene og ikke vognen. Veldig populært og bruke gulvet til oppbevaring av små dupidinser som man ikke ser når man kjører vogn og som resulterer i litt kræsjing. Kan snu 360 grader rundt så lenge det er plass til lengden på vognen. Lett å manøvrere mellom hyller. Og har vært på en rekke ulike restauranter og kafeer. Har gått helt fint. Litt trangt noen steder men sånn er det når det ikke er tenkt på folk med barnevogn. Største problemet til nå er trapper og at pga de så kommer man ikke inn.

Jeg blir jo helt forvirret når det kommer til vogner, hadde vel egentlig bestemt meg for emmaljunga edge duo med duo s understell med luft hjul. Men er det praktisk? jeg er ikke veldig sterk men har lest at den er tung, er den lett og gå med på senteret, ha på buss, tog osv? Jeg har også sett på bugaboo buffalo men syntes ikke noe om sportsdelen på den, og føler ikke man får plass til vogn pose osv. Noen som har tips? kan komme med erfaringer osv? :)

Takk på forhånd
Jeg tenker at du egentlig har bestemt deg for en kjempefin vogn!
Bugaboo har en sånn rar knekk i sportsdelen ja.

Et annet alternativ kan være emmaljunga super nitro air med viking bag. Den bagen er mindre, og litt enklere i utformingen så vogna blir litt lettere. Sportsdelen er helt lik som på egde.

Etterhver kan det jo hende du vil skaffe deg en mindre trille i tillegg.

Men jeg synes du skal gå for den vogna altså!

Back
Topp