Tips til veldig sår stump?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Overskriften sier seg vel selv.... Vi har nettopp hatt omgangssyken i heimen, men det sitter fortsatt skikkelig på 1åringen. I dag hadde vi "bare" 10 bleier med magesyre på 2t. Etterpå så jeg at han har blitt meget sår(ser ut som om huden har blitt skoldet bort i ett område rundt åpningen). Har brukt sink salve og inotyol i går og i dag uten tegn til bedring... Han har fortsatt skikkelig diare da så kanskje det ikke kan gå helt over før han har normal avføring igjen? Eller? Tips til salve, kremer eller pudder?
 
Huff, stakkars lille. Ingen tips her. Aldri vært sår. Jeg hadde nok tatt en tlf til helsesøster og hørt jeg. Håper det snart går over.


❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
 
Vi brukte sink salve. Men det hjalp ikke før hu var bedre i magen. Vi fikk beskjed om å ta en tur på apoteket for å høres om de anbefalte noe. Men sink salve fungerte etter noen dager her.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Gå på apoteket og be om barriere krem, det er krem som er laget for å beskytte huden mot avføring. Cavelion eller tena barriere krem.
 
Jeg tenkte også på barrierekrem. Bruker den av og til her, men han er sjeldent sår heldigvis.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Takk for alle gode tips! Da har vi kjøpt barrierekrem :)
 
Vi bruker bephanten :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Kremmer gjør det ofte værre pga det aldri blir tørt, bare fuktig. Prøvde talkum på frøkna mi, men prøvde potetmel også, må bruker jeg kun potetmel. Funker som bare det


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Kremmer gjør det ofte værre pga det aldri blir tørt, bare fuktig. Prøvde talkum på frøkna mi, men prøvde potetmel også, må bruker jeg kun potetmel. Funker som bare det


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det kommer Ann på hvor mye en smører på, det skal veldig lite til av alle slags kremer!:) men dersom potetmel funker er jo det veldig bra:)


Prinsen ble født 07.07.13❤️
 
Vi fikk orden på det med ett tynt lag med blanding av barrierekrem og inotyol :) Potetmel har også fungert, men vanskelig å få på en som ikke vile være i ro, hehe...
 
Vi fikk orden på det med ett tynt lag med blanding av barrierekrem og inotyol :) Potetmel har også fungert, men vanskelig å få på en som ikke vile være i ro, hehe...
Såååå bra :)


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡
 
Back
Topp