Tips til vaskerom!??...

Prinsesse Blå

Forelsket i forumet
Siden det er så mange kreative hoder her inne må jeg bare spørre [:)]
Vi skal pusse opp vaskerom nå, har begynt, men bare med rørarbeidet. Der skal vi ha en vegg med skyvedørsgarderobe, mens på den andre veggen skal vi ha en ekstra do, vaskemaskin, skap med vask og plass til skittentøy. Over blir det plass til noen overskap også.

Er det noen som har noen tips? Er det noe jeg ikke har tenkt på? Noe mer jeg bør ha med i innredningen?

Du har sikkert tenkt på det i forhold til  "plass til skittentøy", men vi har bokser slik at vi sorterer skittentøyet med engang. Genialt

hørtes bra ut:) har et lite søtt tips til å få vaskemiddelet til å være en pynteting. hvis du tar et norgesglass med lokk feks, klipper ut en firkantet lapp, av tjukt papir, skriver med pene bokstaver, med svart tusj: Lyst Tøy og Mørkt Tøy, knyter dette til glasset med silkebånd så blir det knallfint å ha på vaskerommet.. ihvertfall når man bruker vaskerommet mye:)

en utslagsvask kan jo være greit[8D]

Jeg har tre skittentøysdunker. En for kulørt tøy, en for hvitt tøy og en for håndduker/sengeklær. det er veldig praktisk og er sortert med en gang. Fungerer veldig godt til oss. Vi har også ei varmelampe (eller hva det heter, eller det er ikke det jeg mener men sånn ovn som henger opp på veggen for å tørke klærne. veldig praktisk)

det kan være greit å ha ei stang for å henge opp klær som skal tørkes hengende. Eller til våte klær dersom man har vært ute i snøen eller regnet.

Benkplass!! Så du kan legge i hopen klærne på samme plass..og hvis du skal stryke plagg [:)]

ORIGINAL: Sylvester

Benkplass!! Så du kan legge i hopen klærne på samme plass..og hvis du skal stryke plagg [:)]

heeelt enig!!! det er priceless på vaskerommet:)

Tusen takk for gode tips!
Krukker med fine bånd blir garantert kjempefint! Vi kommer jo til å bruke dette rommet mye da vi også kommer til å ha det meste av klærne våre der inne!

Benkeplassen er tegna inn, og jeg får ihvertfall til to skittentøysdunker. Kommer til å kjøpe kjøkkeninnredning fra ikea, så tenker å ha to skap som er uttrekksskuffer som jeg på en el annen måte tenker å bruke som skittentlysskuffer da [:)] Må bare finne meg en beholder som passer oppi der!

*Tips om du har en mann som vasker bilen sin selv osv.. Merk vaskebøttene med INNE (fin vask) og UTE (grov vask). Så slipper du oljesøl og annen mannshit i den ene vaskebøtta :)

Se på tips fra ikea på vaskerom og kjøkken :)

Kommer jo litt ann på hvor stort det er.
Men som nevnt over: benkeplass! Og skapplass, det får man aldri nok av.

Tror faktisk du kan gå inn på ikea.no og tegne deg vaskerom, og få masse tips inspirasjon[:)]

Syns dette er et bra vaskerom. Får maskinene opp i arbeidshøyde samtidig som man ikke kaster bort oppbevaringsplass. [:)]

Jeg har verdens BESTE tørkestativ.. takmontert [:)] fikk kjøpt det på boligmessen for noen år siden.. VIPS så var det mer gulvplass.. [:D]

Fås evt kjøpt her:

http://www.interiordetalj.no/

Back
Topp