Tips til vask av baderomsfliser?

anahen

Gift med forumet
Vi har fliser på hele badet, og dusjer også rett på disse flisene. Flere ganger i uka vasker jeg og skrubber disse, men jeg føler aldri at jeg får de helt rene.

Har prøvd salmiakk, oppvaskmaskinpulver, annenhver gang med syre/base men jeg synes ingenting gjør det helt rent.
Noen som har noen bra triks?
[:)]

Klor kanskje [8 jeg brukte det på flisene der jeg bodde før.. (de var hvite da) og det funka veldig bra [:D]

eller så kan du dra på maxbo eller noe og kjøpe sånn vaskemiddel som er til fliser :) og sånn skrubb å sånn :) hehe!
fliser er ikke lett [:(] slitsomt å vaske og slitsomt å holde rent [&:]

Lykke til [:D][:D]

jeg vasket flisene forrige uke, og da brukte jeg noe nytt som de hadde fått på butikken...du ser hvilke jeg mener når du ser [:)]

Hvis det er kalk som er problemet ville jeg ha prøvd eddik vann... jeg brukte det mye når jeg bodde i danmark, men man har jo heldigvis ikke samme kalkproblem her!

ORIGINAL: marihøna30

Hvis det er kalk som er problemet ville jeg ha prøvd eddik vann... jeg brukte det mye når jeg bodde i danmark, men man har jo heldigvis ikke samme kalkproblem her!

Halvblander du da eller?

Ikke så sterkt da! Man skal jo holde ut også! Pleide å blande som sterkt såpevann.... Elller sitronsyre...

Huhei, dette høres ut som en jobb for mannen [;)]

Nå som vi ikke skal ha i oss så mye 'damp' så er det greit å sette mannen på badet, om du ikke har god lufting! Det var veldig mangelvare på gamle danske bygårder, så der satt jeg med døra åpen ut i oppgangen! Eddik er vel ikke farlig å puset inn, sånn som sterke vaskeprodukter....

Back
Topp