tips til vaar og sommer:

MalinDalin

Forumet er livet
har dere noen tips ang aa forberede seg til den lyse fantastiske perioden som kommer naa? tenkte vi kunne lage en liten traad med tips for aa forberede kropp og sjel og samtidig kanskje forkorte ventetiden noe..??

Mitt tips:

Begynn nederst! Se paa 'undersaattene' dine. Det förste vaar tegnet jeg legger merke til er at man legger vekk UGGS og tunge vintersko og tar paa seg lekre smaa vaar og sommer varianter. Er dine fötter klar for aa vises frem=?
Mange som glemmer det og jeg maa bare si, det er ikke NOE som tar vekk looken av lekkre sko som hard hud paa helene og ustelte negler! Unn deg en pedikyr. Og du trenger ikke dra til Jan Thomas og bruke massevis av penger paa det heller (selv om alle burde unne seg en proff pedi en gang  i livet) Kjöp en skrubb, fot fil, velduftende fotkrem og en lakk i en farge du digger og taa skillere(koster 20 kr paa HM)! Bad föttene i varmt vann (jeg pleier aa tilsette grönnsaape av mormors gamle raad) skrubb og fil bort gammel og hard hud, törk föttene, klipp og fil neglene(ikke for langt ned) og ta paa lakk. Vips, lekkre sommerfötter som tar seg ekstra godt ut i aapne sko![:D]

Siden vi begynner nederst så er vel leggene det neste?

De er ofte tørre og hårete etter en lang vinter. Så en god skrubb, bort med hårene og på med en god krem burde hjelpe [:D]

Jeg prøver å holde kroppen fresh hele året, så det ikke blir så mye stress rett før vår og sommer[8D]
Mine tips er: Skrubb kroppen med en god kroppspeeling 1 gang i uken. Det fjerner død hud og du får sirkulasjonen godt i gang.
Etter hver dusj, smør kroppen med en bodyloition, bodymilk eller bodybutter tilpasset DIN hud! Her er det bare å prøve og feile. Selv er jeg fan av the body shop sine produkter.

Stell bena regelmessig, jeg skrubber og filer føttene 1 gang i uken, og filer og klipper negler når det er behov for det. Skrap vekk døde hudceller fra tåneglene med redskap som er laget til det, og dytt ned neglebåndene. Lakker tåneglene. Jeg bruker en lys lakk, som gir næring(kommer ikke på hva den heter i farten.)

For å unngå ekstremblek hud kan du ta solarium ca 1-2 ganger i uken, eller velge et bedre alternativ, selvbruning!

Hender er viktig! Smør med fuktighetskrem hver dag! Flere ganger for dagen, og om kvelden, velg en som er ekstra fet krem om kvelden. Min fav er The bodyshop sin hamp krem.

Bruk leppomade! Tørre lepper er usj[:'(]

God fuktighetskrem til ansiktet, rens morgen og kveld! Bruk det som passer til din hudtype, og bruk ansiktsmasker 2-3 ganger i uken. Veksl mellom peeling, fuktighet og dyprens.

HÅRKUR! Ingen vil ha tørt, slitt og slitent hår! Kur det iallefall 1 gang i uken! Sov gjerne med kuren om natten, da utnytter du den maksimalt. Det lønner seg å kjøpe hos frisøren, da de kan finne den riktige til deg.

Det var mine tips! Dette prøver jeg å gjennomføre hele året, så godt det lar seg gjøre=)

JEg var sikker på du skulle skrive en tråd der du skulle belære resten av oss om viktigheten av å ta oppvasken og rydde i skuffer og skap[:D]

ORIGINAL: Selisabeth

JEg var sikker på du skulle skrive en tråd der du skulle belære resten av oss om viktigheten av å ta oppvasken og rydde i skuffer og skap[:D]

hahahaha! moroklumpen[:D]

ORIGINAL: MalinDalin

ORIGINAL: Selisabeth

hahahaha! moroklumpen[:D]

[;)][:D]

Back
Topp