Tips til utstyr man bør kjøpe på salg?

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei,

Er førstegangs gravid så har ikke noe utstyr fra før av. Ser både babybanden og barnas hus har salg nå. Hvilket utstyr eller produkter er det lurt å kjøpe på salg? Hva har dere kjøpt i forbindelse med forberedelser?

Er ikke så alt for lenge til "black friday/cyber monday" heller så tenkte det kunne være lurt å begynne å planlegge litt av innkjøpene frem mot april, spesielt utstyr som er litt dyrt som vi kanskje kan få på tilbud :)
 
Ja, man blir liksom litt overveldet over alt man skal ha, og ser før og etter priser, og tenker at det var billig! Men brått så er fastprisen på samme vare i en annen butikk nesten samme som på tilbudet der du tittet først :meh:

Men så et tips om å notere seg hva man skal ha (typ bilstol), sjekke pris og så se om det kommer på tilbud :happy:
 
Last edited:
Hvis det er gode tilbud, så kjøper jeg gjerne nytt (typ side crib, lekegrind osv), for da er det flatpakket, har ikke plass til ting enda :hilarious: Og så vil jeg ha ny bilstol.

Det skjønner jeg! Bilstol kjøpte vi også nytt. Men vi brukte soverommet til mini (som han fortsatt ikke sover på) til å oppbevare alle tingene. Så rommet var stappa med bilstol, vogn, lekegrind, seng, stellebord osv osv. Enda godt det. Ellers så måtte vi ha kjøpt flatpakka og (eller demontert alt)
 
Vi kjøpte litt og litt hver måned etter OUL. [emoji846] kjøpte mye brukt, men også en del nytt. Sprinkelseng, kommode, stellematte, babygym, bilstol, barnevogn osv. Kjøpte vi etter hvert som det kom gode tilbud, sjekket ordinære priser i forskjellige butikker, og slo til når det var billig. Sparte mye penger på det, og hadde alt klart til lille kom [emoji846]
 
Før kjøp så sjekk ut varen på prisjakt.no så ser du hva prisen har ligget på siste tiden. De setter jo som regel opp prisen rett før salg. I fjor lå en bilstol med base på 2499 leeenge, uka før salg=3199. Og så 2999 på "salg"
 
Det skjønner jeg! Bilstol kjøpte vi også nytt. Men vi brukte soverommet til mini (som han fortsatt ikke sover på) til å oppbevare alle tingene. Så rommet var stappa med bilstol, vogn, lekegrind, seng, stellebord osv osv. Enda godt det. Ellers så måtte vi ha kjøpt flatpakka og (eller demontert alt)
Vi har ikke barnerom klart før en stund etter fødsel, hvis ikke skulle jeg gjerne gjort det samme :hilarious: Så tror familie må hjelpe oss å oppbevare frem til ting trengs :hilarious:
 
Dette kan være kjekt å kjøpe på tilbud:
Bilstol
Vogn og madrass
Seng og madrass
 
Vognpose, seng, reiseseng, reisetrille, babycall, brystpumpe, klær. Men dumt å kjøpe ting bare fordi de er billige, bestem deg først for hva du vil ha før du begynner å se på salget ;)
 
Tror ikke jeg har betalt full pris for noe... hverken klær eller utstyr.
Enten er det kjøpt brukt eller på salg... Det er stort sett alltid masse salg så bare å finne ut hva dere vil ha og vente til det kommer på salg er min erfaring...
 
Hvis dere har kjøpe-selge-bytte side for barneutstyr der du bor ville jeg meldt meg inn. Jeg kjøpte en gedigen pakke med nesten alt man trenger av klær det første halvåret for 300kr. Eneste jeg trenger er sokker og strømpebukser.
Vi kjøpte ny vogn på salg, sparte 5500 siden vi likevel hadde bestemt oss for type og farge.
Vi har kjøpt litt og litt mens vi prøvde, så nå er jeg straks 5 uker på vei og trenger ikke kjøpe noen av de store tingene.
 
Hvis dere har kjøpe-selge-bytte side for barneutstyr der du bor ville jeg meldt meg inn. Jeg kjøpte en gedigen pakke med nesten alt man trenger av klær det første halvåret for 300kr. Eneste jeg trenger er sokker og strømpebukser.
Vi kjøpte ny vogn på salg, sparte 5500 siden vi likevel hadde bestemt oss for type og farge.
Vi har kjøpt litt og litt mens vi prøvde, så nå er jeg straks 5 uker på vei og trenger ikke kjøpe noen av de store tingene.
Genialt med slike grupper, vi har også kjøpt brukte klespakker til begge ungene (gjør det enda, kjøpte nettopp en ullpakke til frøkna for bruk i bhg) :happy:
 
Vogn, seng, bilstol, stellematte eller stellebord. Det trenger så å si alle. Ellers så anbefaler jeg å tenke gjennom hva dere har lyst til å ha og skrive en liste. Blir ikke billig hvis dere kjøper alt mulig dere ikke har bruk for på tilbud.
Vi kjøpte også tripp trapp stol og newborn sete (vanskelig å finne på tilbud nå for tiden), ammepute og noe klær.
 
Take for gode innspill! Som flere poengterer er det nok lurt av oss å skrive liste over hva vi har behov for og deretter følge salg. Vil selvfølgelig også gjerne kjøpe brukt :) Ble bare litt revet med nå når jeg så mye reklame for salg og tenkte at vi burde ha handlet ;)
 
Back
Topp