Tips til utrolig sår stump, takk! :)

spispilladisjøl

Gift med forumet
Lillemor har en utrolig sår rompe. Nå har jeg i flere dager klæsjet på en haug med zink uten hjelp.
Har også vasket henne godt, smørt litt bepanthen og latt henne sove naken i vuggen for å lufte.

Det er knallrødt, fra rompesprekken og opp på tissen. Som prikker i "klaser". Det ser så utrolig vondt ut, men hun klager ikke når jeg steller henne og vasker henne, heldigvis.

Har hørt man kan bruke potetmel,  noen som har erfaringer der, evt med andre ting ?
har ikke lyst til å gå til innkjøp av masse dyre kremer om det ikke gir effekt.

Jeg er litt redd for at det virkelig er denne soppen i munnen som jeg ikke får behandling for (eller ikke får legetime for) har hørt at et av tegnen kan være såre romper.
kjenner jeg blir litt stressa av alt nå [&:]

INOTYOL![:)][:)] Serine hadde to blemmer etter vi om kom fra sykehuset, la ett tykt lag på å de var fort borte.
Så sa helsesøstra at ho heller anbefalte inotyol en zink, å det sier jeg meg enig i, hadde mye bedre effekt av det.
Potetmel "tørker" vel ut, så det er bra det også[:)][:)]

Leste forresten av sopp kan slå ut som bleieutslett, tror det var på ammehjelpen....[&:]

Uff, det er så vondt [:(] Jeg brukte ofte potetmel på jenta mi, og det fungerer! Holder unna fuktigheten. Så jeg anbefaler å ta på det om kvelden, slik at det holder seg så tørt som mulig. På dagen kan du bruke en salve som heter inotyol. En god gamledags salve som smøres på i tykt lag. Tror den koster ca 100,- Den skal ALDRI brukes som forebyggende, kun når hun er sår.  Funker ikke dette ville nok jeg også tenkt sopp... Har hørt at huden liksom flasser litt av om det er sopp som gjør det, men vet ikke om det stemmer! BTW, syns du skulle ringe legen en gang til! De kan jo ikke nekte deg time... [:@]

du kan behandle både henne og deg med canesten salve fra apoteket om du misstenker sopp... Om det er sopp er det viktig å ikke bruke zink fordi soppen syns den er topp... Smør på et tynt lag og du vil raskt se bedring om det er sopp.

vask brystvortene dine før amming for å få vekk overflødig krem og ta på ny krem på tørre brystvorter etterpå. bytt innlegg ofte og alt sengetøy, undertøy og annet som kommer i kontakt med brystene dine på min 60 grader...

farris, tyttebæravtrekk og cosydyl kan pensles inne i munnen på barnet med q-tips for å fjerne det...

eller ta kontakt med en lege somvet hva trøske går i

Bepantene!!!

Forsøkte Inyotyol men den tok ikke sårheten her, ble nesten verre...

ORIGINAL: anahen

Bepantene!!!

Forsøkte Inyotyol men den tok ikke sårheten her, ble nesten verre...

Bepantene er utrolig bra! Koster ikke så mye heller! Og kan brukes til ALT! :)

ser du har fått tips om Inotyol, BRA! Den tar det nok. Jeg tror sinken legger seg som et ekstra beskyttende lag, så om det er sårt så er det inotyol som må brukes for å lege..

Lykke til!

Jeg bruker bare potetmel :) funker som bare det! Jeg pleier å ta på en del og børste av det som er overflødig sånn at det ikke klumper seg..

høres ut som bleie eksem. forsøkt å bytte bleie merke? eller skifte hypigere?
la det luftes?

Her blir lille kjempesår av pampers på grunn av nettingen og lotionen! 

jeg har kjøpt inn begge deler, så bruker begge bleietypene om hverandre. så tror ikke dette er problemet.

Kan bytte oftere å se, men jeg tviler på at det er det, for jeg bytter jo når det ska byttes, når det er gjort noe i den. men lurer på å la henne ligge å lufte baken litt oftere, kanskje engang om dagen elleernoe, hun elsker deg jo, men må vaske så mye håndklær, for hun tisser sinnsykt mye når hun lgger uten bleie, hehehe :D

ORIGINAL: Frøken Lillan

jeg har kjøpt inn begge deler, så bruker begge bleietypene om hverandre. så tror ikke dette er problemet.

Kan bytte oftere å se, men jeg tviler på at det er det, for jeg bytter jo når det ska byttes, når det er gjort noe i den. men lurer på å la henne ligge å lufte baken litt oftere, kanskje engang om dagen elleernoe, hun elsker deg jo, men må vaske så mye håndklær, for hun tisser sinnsykt mye når hun lgger uten bleie, hehehe :D

Helsesøster ba meg la han ligge mye uten bleie, "blåse" han tørr og vaske med olje.

ORIGINAL: anahen

ORIGINAL: Frøken Lillan

Helsesøster ba meg la han ligge mye uten bleie, "blåse" han tørr og vaske med olje.

Jeg har alltid litt olje i vannet når jeg vasker hun (bruker en skål med vann).. dytter forsiktig tørt med en klut og blåser litt, før ny bleie kommer på :)
hun liker å bli blåst på .. hihi

ORIGINAL: MilliVanilli

INOTYOL![:)][:)] Serine hadde to blemmer etter vi om kom fra sykehuset, la ett tykt lag på å de var fort borte.
Så sa helsesøstra at ho heller anbefalte inotyol en zink, å det sier jeg meg enig i, hadde mye bedre effekt av det.
Potetmel "tørker" vel ut, så det er bra det også[:)][:)]

Leste forresten av sopp kan slå ut som bleieutslett, tror det var på ammehjelpen....[&:]

Sign! Våres skatt hadde blemmer rundt rompehullet, og etter smørring av inotyl hver bleieskift var det vekke[:D]

Her har jenta mi røde prikker. Barnelegen sa det var sopp og anbefalte canesten, lufttørke og gå opp en bleiestørrelse (gjør det luftigere).

Sa du at hun har sopp i munnen? Vet du, mitt fadderbarn hadde sopp i munn og ble pluttselig skikkelig rød i stumpen og på tissen, det var fra soppen. Hun fikk behandling, måtte til legen og det gikk over. legen sa at det ville ikke ha hjulpet med sink eller noe annet.

Burde absolutt prøve Inotyl[:)] Ser flere skriver det.

Vi smurte Mikkel med det om kvelden og natten, og dagen etter var det borte[:D]
Bruker det også på prematuravd. på jobben og det funker som gull altså!
Helt suverent. Trenger bare bitte litt og tuben er det god størrelse på, så den er verdt pengene. Varer lenge[:)]

Back
Topp