Tips til utdannelse??

S_C

Elsker forumet
Jeg er altså 25 år og venter barn nr 2.
Jeg gikk på førskolelærer, men det var ikke noe for meg.
Så no sitter jeg her, ingen utdannelse og en familie å forsørge, ikke en ideel situasjon med andre ord.
Jeg skal nå gå hjemme i permisjon 1 år og håper å kunne ta noen fag el eksamener til en eventuel utdannelse som jeg kan fortsette på etter permisjonen.
Er ikke villig til å bruke mer enn 3 år på utdannelsen, mulig det er litt mye også.
Men må jeg så må jeg.. Derfor håper jeg å kunne ta noen eksamener nå dette året jeg går hjemme..

Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.

Har luktet litt på helsesekretær el tannhelsesekretær, men virker som det er vanskelig å få jobb som dette, hvertfall fast??

Noen som har noen tips til meg, hva er man "sikret" jobb som etter utdannelsen?

Jeg er vernepleierstudent på første året nå.

Helsesekretær og tannhelsesekretær vet jeg det kan være problemer med å finne jobb som etter endt utdannelse.

Vernepleiere er veldig ettertraktet, og du får garantert jobb etter studiene.
Det er også utrolig mye forskjellig en kan jobbe med som vernepleier, alt ifra barnehage til noe innenfor psykisk helse.
Jeg ønsker å jobbe med barn og unge innenfor rus og psykiatri når jeg er ferdig.

Er ingen andre enn deg selv som vet hva du vil, men jeg hadde kanskje tatt noen fag over internett for å se hva som frister?
Er mye rart man kan ta som fjernstudier nå til dags.

Håper dette var litt til hjelp :)

Takk[:)]
Har sett litt på vernepleier også faktisk, får se meg litt mer om kanskje.

Hei.

Jeg ser du bor i Bergen og selv om det ikke er super mange jobber som helsesekretær så er det ikke så vanskelig å få seg jobb som alle skal ha det til. Det handler litt om hvor mye du gir for å få utdannelsen. Jeg gikk medisinsk sekretær som voksenopplæring og da fikk vi beskjed om å prøve å få oss praksisplass under studiet. Jeg var sammen med en legesekretær som jobbet for en gynokolog 6 måneder av studietiden, 1 dag i uka. Av det lærte jeg MASSE mer enn jeg ville gjort kun på skolebenken og i tillegg fikk jeg en veldig pen anbefaling av både lege og legesekretær som var gullverdt når jeg søkte jobber. Jeg fant det lett å få jobb enda jeg bor ca 4 mil fra oslo og her ute er det ikke jobber som vokser på trær.

I tillegg tar jeg nå helsefagarbeider eksamen. Jeg vet ikke hva du synes om det studiet, men det er ufattelig givende og spennende. Det er i alle fall lett å få jobb når man er autorisert, og ikke minst så har man mange muligheter til etterutdanning.

har hørt mye  om at det er kan være vanskelig å få jobb som helsesekretær. men er letter med tannhelsesekretær.
 sykepleier da, eller hjelpepleier?

ORIGINAL: *Sprell levende*

Hei.

Jeg ser du bor i Bergen og selv om det ikke er super mange jobber som helsesekretær så er det ikke så vanskelig å få seg jobb som alle skal ha det til. Det handler litt om hvor mye du gir for å få utdannelsen. Jeg gikk medisinsk sekretær som voksenopplæring og da fikk vi beskjed om å prøve å få oss praksisplass under studiet. Jeg var sammen med en legesekretær som jobbet for en gynokolog 6 måneder av studietiden, 1 dag i uka. Av det lærte jeg MASSE mer enn jeg ville gjort kun på skolebenken og i tillegg fikk jeg en veldig pen anbefaling av både lege og legesekretær som var gullverdt når jeg søkte jobber. Jeg fant det lett å få jobb enda jeg bor ca 4 mil fra oslo og her ute er det ikke jobber som vokser på trær.

I tillegg tar jeg nå helsefagarbeider eksamen. Jeg vet ikke hva du synes om det studiet, men det er ufattelig givende og spennende. Det er i alle fall lett å få jobb når man er autorisert, og ikke minst så har man mange muligheter til etterutdanning.

Var det hos utdanningshuset du gikk?
Hva er da forskjellen på helsesekretær og medisinsk sekretær?
Jeg har nok ikke satt meg godt nok inn i helsefagarbeider, hva kan man jobbe som da?

Takk for svar..[:)]

ORIGINAL: S_C

ORIGINAL: *Sprell levende*

Hei.

Var det hos utdanningshuset du gikk?
Hva er da forskjellen på helsesekretær og medisinsk sekretær?
Jeg har nok ikke satt meg godt nok inn i helsefagarbeider, hva kan man jobbe som da?

Takk for svar..[:)]

Forskjellen på helsesekretær og medisinsk sekretær tror jeg er at man som helsesekretær får autorisasjon og det gjør du ikke som mediskinsk, med mindre du har generell studiekompetanse. (noe jeg tror altså)

Helsefagarbeider er tatt ut det "beste" hjelpepleier og omsorgsarbeider og satt sammen til et...Du kan jobbe på sykehus, sykehjem, hjemmehjelpen...Og du har mer du kan utdanne deg videre i også; som barsel og barnepleier, eldreomsorgen etc... Ta en titt på www.fu.no her finner du kanskje litt mer...Fu = folkeuniversitetet...

Back
Topp