Tips til unnskyldning for hvorfor sykemeldt

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg begynner på jobb igjen etter 2 uker ferie i morgen. Men helgen har vært helt pyton, konstant kvalm og veldig svimmel og sliten. Hvis formen ikke er bedre kan jeg ikke dra på jobb i morgen, orker ikke lese bok, se tv, pc eller noe. Problemet er at jeg var borte uka før ferie også. Det var denne uka jeg fant ut at jeg var gravid og hadde da intense og kraftige smerter som ble utredet hos legen og på legevakten. Jeg unnskyldte meg da med kraftig uvi. Men hva skal jeg si nå? Tenker å være ærlig med sjefen, men har dere noen tips til hva jeg kan si til kollegaer? Vi har et veldig godt miljø og pleier stort sett å fortelle hva som feiler oss når vi er syke, så er ikke så lett å ikke si noe :p og syns det er for tidlig å fortelle om graviditeten, er bare 6+5 i dag. Tips tas i mot med takk! :)
 
Skyld på varmen?
Eller si at du ikke vil si det. Hvis dere har et godt miljø i forhold til det, bør du jo kunne si at du ikke vil si hva som feiler deg også.
Jeg har ikke sagt noe på jobb selv om jeg er sykemeldt, bortsett fra til en kollega (som har sendt meg hjem hver dag i to uker fordi jeg har kasta opp på jobb og -det- ble litt vanskelig å bortforklare når jeg påsto at jeg var frisk) og sjefen.
Resten får bare lure, de har jo ikke noe mer med det enn sjefen har, sånn egentlig.
 
Du har absolutt rett, er fullt mulig ikke å si noe. Kommer nok til å få noen sms der folk lurer på om det går bra osv, men er jo bare å unngå å svare på hvorfor man er borte. Føler bare det er så mistenkelig, tror folk kommer til å mistenke graviditet med en gang, for er ikke likt meg ikke å fortelle hva som er galt :p hehe.

Noen som har flere tips? :)
 
Hehe, ser det problemet:p hmm hva med magesjau? Jeg har vært sykemeldt denne uka pga svangerskapskvalme å var borte nesten hele forrige uke fordi jeg var så dårlig , men da hadde jeg faktisk også magesjau:Dsjefen ser jo papirene men ikke kollegaene;-) hos meg vet sjefen og noen få kollegaer det
 
Vær ærlig og si at det er personlig og at du ikke er klar for å prate om det enda :) Ikke føl at du MÅ fortelle det iallfall..
 
Nei jeg skal ikke føle meg presset, kommer ikke til å si det før jeg er klar. Men skal nok finne opp en unnskyldning å ha i bakhånd i tilfelle det blir nødvendig, spesielt én veldig direkte person på jobb som nok kommer til å spørre rett ut når jeg er tilbake. Hun kan godt komme til å spørre rett ut om jeg er gravid og for den saks skyld :p Magesjau er mulig. Og varer det lenge så kan jeg si at de utreder for å finne ut hva det er ;) takk for tips :)
 
Du er ikke pliktig til å forklare noe. Bare si at du er sykmeldt
Vet det, men har så mange venninner blant kollegaene mine så de vil naturligvis bli bekymret og lure på hva som er galt, så er bare greit å ha en unnskyldning i bakhånd. Kommer nok til å fortelle sjefen det, hun er uansett så ålrait :)
 
Jeg tror nesten det at å ikke ville si hva som feiler en - er mer mistenkelig og "rart", enn noe annet. Jeg er helt enig i at dette er en privatsak og alt det der altså - men jeg hadde nok blitt supermistenkelig selv.

Ville heller sagt at du ikke helt skjønte hva det var, men at du ikke var i form - eller noe annet "teit", enn å si det er hemmelig, privatsak eller noe annet hvertfall. :)
 
Ville kalt det kyssesyka, tror jeg. Er jo ikke direkte løgn. :p
Haha, det er sant ;) Jeg får si noe sånt som at legen ikke fant ut helt hva det var men at jeg har hatt både mage og rygg vondt, ikke direkte løgn det heller ;)
 
Back
Topp