Tips til "unnskyld" gave

Jordbærmamma

Forelsket i forumet
Jeg trenger tips til hva jeg kan gi som gave til svigerinnen min som kan bety "unnskyld for at vi ikke har fått dette svigerinne forholdet til å fungere- nå er jeg lei og nok er nok" gave! Kort forklart så har jeg og mannen sin søster aldri komt overens, verken i besøk eller generelt. Har vært i familien hans nå i 10 år og jeg begynner å bli lei sårende ord og anspente stunder hos svigers eller generell familie! Har blitt mange tårer hos begge to og vi kommer aldri til svigers begge to. Vi lar jo dette gå utover familien og ikke minst hverandres tante barn!

Har dere tips til hvordan jeg kan si unnskyld i en julegave f eks hvor det ikke sies direkte men som det kanskje mer kan vises?

Litt rart forklart men jeg har lyst å gå inn I 2016 med en positiv innstilling hvor det da aldri blir tilbakeslag av fortiden i forhold til dette anspente forholdet.

Svigerfar har vært mye syke i det siste og jeg vil ikke at han eller svigers generelt, skal gå bort en gang i tiden og vite at vi aldri ble venner og hvertfall ikke sitte i begravelsen deres en gang i fremtiden og tenke at "oi vi er voksne mennesker men vi greide altså ikke å få ett skikkelig forhold".
Vi har jo ett godt forhold til de andre søskene med følge. Selvfølgelig har det med kjemi men uavhengig av kjemien så syns jeg at vi burde greie dette uansett!

Må det være julegave?
Hva har dere av felles interesser?

Hmm, kinkig. Er jo som du sier med kjemi å gjøre, man kan jo ikke like alle. Men man kan gjøre sitt for å ha et ok forhold til dem uansett. :)
Nå er det vanskelig å komme med noen tips til julegave, for det er jo såpass individuelt. Har hun noen spesielle interesser? Hvor mye tenker du å bruke? Hva slags person er hun?
Tenker du bør gi noe som viser at du har tenkt nøye gjennom det.

Et annet alternativ er jo også å ta en prat med henne, strekke ut ei hånd. Beklage for alt du har gjort, og spør om dere kan begynne litt på nytt. Jeg tror nok du hadde kommet lengre med det, for å være ærlig.

Jeg tror også du kommer lengre med å prate enn en symbolsk gave hun kanskje ikke forstår. Men hvis du likevel går for gaven, trenger du kanskje noe som viser at du respekterer hennes meninger. Finnes det noe hun liker, som du har vært skeptisk til?

Dette er vanskelig.. Men hva med å gi henne et gavekort på noe dere kan gjøre sammen, så får dere tilbragt tid sammen og får mulighet til å prate skikkelig ut.
Synes det er flott at du ønsker å endre dette, men husk at det må to til for å gjøre en forandring.
Lykke til!

Hva med å gi henne en fredslilje i en fin potte? Også kan du gi henne et kort med en oppskrift på. Sånn oppskrift på et godt forhold? Typ, en teskje tålmodighet, en teskje varme, en dusj ned gode tanker osv... (tror man kan finne flere sånne hvis man googler)

Hvorfor inviterer du henne bare ikke, så kan du og henne prate bare dere to. Evt lag henne noe. En genser eller noe, viser at du har lagt mye tid i den.

Problemet med symbolske gaver er at det kan bli tatt feil, kanskje tror hun at du retter all skyld på deg? Så jeg hadde heller valgt å gi noe som sier noe rett ut, eller snakke med henne. Verste du kan gjøre er å få henne i forsvarsposisjon.

Hva om du inviterer henne hjem til dere, og så er det bare dere to der? Eller ut på resturant dere to sammen? Så dere to får snakket sammen under rolige forhold uten noen andre tilstedet.

Mange gode tips her. Har prøvd å snakke med hun, hun går automatisk i forsvar. Jeg har sagt Unnskyld til hun men hun har ikke sagt det tilbake! Sånne type ting er jeg ikke særlig god på. Hun bor noen timer unna er ikke bare enkelt å dra til de eller de her. Får tenke litt til nærmere jul og se hva jeg finner på. Kanskje jeg gir henne en fredslilje og ett kort med oppskrift som foreslått her. Kan gi henne den sånn type når hun er her neste gang og snakke litt med hun alene da. Invitere hun med ut på middag hadde også vært noe så det kan jeg også vurdere. Jeg aner ikke hvorfor det har blitt sånn her i utgangspunktet, vi hadde ikke vært i lag lenge før det begynte :-( Mannen min har sagt at det har med sjalusi å gjøre men jeg vet ikke jeg. Takk for gode tips hvertfall :-)

Back
Topp