Tips til uengasjert far

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Mitt barns far - og min samboer - har pappaperm. Han tar permen i friperiodene sine fra rotasjonsjobben sin (4 uker på og 4 uker fri).

Han er nå hjemme og har fri. Og da pappaperm.
Han kom hjem i går etter å ha vært 5 dager på tur et annet sted i landet på besøk.
Jeg er jo på jobb og barnet er hos min mor..

Ringte min mor i dag.. (Da vi har overnattet der grunnet barnepass i gårkveld så vi fikk gå på kino) kl 10.15. Da var ungen våknet og stått opp (jeg dro på jobb tidelig), mens barnefar ennå sov.

Han prioriterer egoet sitt igjen. Og sliter ut min mor til hun "MÅ" passe henne mens han er på jobb borte i fire uker. Da er jo jeg avhengig av henne. Nå skal jo hun egentlig ha FRI.

Jeg blir illsint!

Men hva skal jeg gjøre??!

Mitt barns far - og min samboer - har pappaperm. Han tar permen i friperiodene sine fra rotasjonsjobben sin (4 uker på og 4 uker fri).

Han er nå hjemme og har fri. Og da pappaperm.
Han kom hjem i går etter å ha vært 5 dager på tur et annet sted i landet på besøk.
Jeg er jo på jobb og barnet er hos min mor..

Ringte min mor i dag.. (Da vi har overnattet der grunnet barnepass i gårkveld så vi fikk gå på kino) kl 10.15. Da var ungen våknet og stått opp (jeg dro på jobb tidelig), mens barnefar ennå sov.

Han prioriterer egoet sitt igjen. Og sliter ut min mor til hun "MÅ" passe henne mens han er på jobb borte i fire uker. Da er jo jeg avhengig av henne. Nå skal jo hun egentlig ha FRI.

Jeg blir illsint!

Men hva skal jeg gjøre??!
Har du snakket med ham om det?

Tenker din mor må hjelpe til å være streng og si nei du har pappaperm og jeg kan ikke stille de dagene, men er utrolig kjedelig å måtte ta en slik kamp

Be henne sende mannen din og ungen hjem.

Høres ut som noen jeg kjenner... Ikke min mann og mor, da. Det er helt håpløst.

Hadde tatt en prat med moren din.

Hva med å stille ham hardt til veggs?

Synes du at du er en god far når du ikke tar ansvar for barnet ditt?
Hva om du hadde måttet være alene med barnet, hva hadde du gjort da?
Hvorfor gjør du ikke det nå som du har fri?
Det heter pappaperm for at du skal ta deg av barnet ditt, ikke pappafri.
Er det riktig overfor andre at de skal ta din plikt for ditt barn?
Eier du ikke samvittighet?

Når ikke noe funker hadde jeg gått på selvrespekten hans. For det kan det umulig være mye av når det er slik han ter seg.

Back
Topp