Tips til ting og tang i graviditeten

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hei :)
Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kom med tips til ting og tang som kan gjøre tiden i gravditet litt lettere.
Kan være tips mot kvalme, eller noen gode produkter man har prøvd før.

Føler ikke jeg selv har noen gode tips selv enda å komme med siden jeg enda prøver ut forskjellig for å se om ting kan hjelpe :')
 
Her kom kvalmen for fullt i Går. Helt forferdelig idag også. Men kjøpe sånn seabånd igår og det funker. Tror jeg? Prøver også ingefær kapsler og ingefær vann. Hjelper her
 
Første svangerskapet tok jeg kampen med morgenkvalme slik:
Stilte klokka 15min før jeg MÅTTE opp, spiste et par salte kjeks og drakk litt. La meg ned og slappet av til klokka ringte igjen [emoji4]
 
Olden med eple hvis man er kvalm. Eneste sunne tørstedrikken jeg klarer.
 
Olden med eple hvis man er kvalm. Eneste sunne tørstedrikken jeg klarer.
Skal prøve det. Etter jeg ble gravid har jeg drukket enormt me vann, men veit ikke om det hjelper så på kvalmen egentlig. For jeg går jo kvalm konsant -.- Har følt saft har lindret litt, men bare fun sin med bringebær.

Oppkutta appelsin som er iskald og eple uten skall grønt eple. Legger de i kjøleskapet lindrer kvalmen litt. V
Epler er noe jeg også har spist i det siste. Har eplene i kjøleskapet også kutter jeg de opp i biter og spiser. Men tror jeg skal prøve å ha uten skall, for i dag begynte jeg å brekke meg sikkelig når jeg fikk skallet mellom tenna og ikke fikk svelget det ordentlig ned.. Trodde jeg skulle gå i spyinga inne hos en beboer. Men gikk heldivis fint og klarte å bite tenna sammen.
 
Jeg kan tipse dere om å høre med legen om dere kan ta postafen. Det har jeg gjort, og det var helt fantastisk. Kvalmen er helt borte og jeg kan leve som normalt [emoji4][emoji4] tar 1/2-1 på kvelden når jeg vet jeg skal noe dagen etter
 
Jeg kan tipse dere om å høre med legen om dere kan ta postafen. Det har jeg gjort, og det var helt fantastisk. Kvalmen er helt borte og jeg kan leve som normalt [emoji4][emoji4] tar 1/2-1 på kvelden når jeg vet jeg skal noe dagen etter

Er det bare mot kvalmen generelt eller er det hvis man er sikkelig plaget med å kaste opp?
 
Er det bare mot kvalmen generelt eller er det hvis man er sikkelig plaget med å kaste opp?

Begge deler. Den hemmer den delen i hodet som gjør deg kvalm tror jeg det var jeg leste [emoji4] det er jo bare å prøve! Men jeg ville fått klarsignal fra lege først, det gjorde jeg og hun sa det bare var å ta den når jeg trengte det [emoji5]
 
Forresten lurt å ta den på kvelden sånn et par timer før man skal sove, fordi man kan blir trøtt av den [emoji4] jeg tok den på formiddagen idag, fordi jeg skulle på kveldsvakt, og jeg ble faktisk ikke noe trøtt av den! Den har 12 timer virketid så hvis man tar den kvelden i forveien så hjelper den på morgenkvalmen [emoji1305]
 
Forresten lurt å ta den på kvelden sånn et par timer før man skal sove, fordi man kan blir trøtt av den [emoji4] jeg tok den på formiddagen idag, fordi jeg skulle på kveldsvakt, og jeg ble faktisk ikke noe trøtt av den! Den har 12 timer virketid så hvis man tar den kvelden i forveien så hjelper den på morgenkvalmen [emoji1305]

Åkei, takk for svar :)
Om ikke kvalmen blir bedre så tror jeg å ringe å høre med legen :) Skal ikke på kontroll før den 14. mai så er kanskje litt lenge å vente :eek:
 
Back
Topp