Tips til ting å finne på hjemme?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Forslag til hva man kan gjøre hjemme med 1 klassingen når alt er stengt?
 
Nå er mine skolebarn 3. Og 6. Men de får oppgaver fra skolen de skal jobbe med.

Og ellers blir det brettspill, bake, nettbrett/tv og diverse annet.

Minstemor i bhg har naturlig nok ikke oppgaver å jobbe med.

Siden de skulle så karse på skolen, som jeg mistenker de ikke rekker før påske, så tenker jeg vi gjør det hjemme. Og tomat og basilikum også. Har frø, men trenger muligens jord, så vi får se hvor mye og når. Karse sår vi på bomull da.
 
Vi skal lage kjeks og andre ting som lages med bakepulver (unngår å bake "unødvendige" ting med gjær i disse gjær-krisetider :p ), som vi kan pynte. Tenker stikke ting ut av shortbread-deig i helgen, med pepperkakeformer, og pynte med konditorfarge og kanskje smarties.

Barnekryssord, andre hjernetrim-oppgaver, er det noe hun er interessert i?

Påskeverksted, perling, andre håndarbeidsrelaterte ting?
 
Har en på 12 år og en på 5. Siden sistnevne skal begynne på skolen neste semester har vi hjemmeskole, akkurat nå lærer han bokstavene:) Det syns han er veldig gøy.

De har også hatt påskeverksted, og bakt(trenger kanskje litt hjelp av en eldre.) Spilt Monopol og andre spill.
De hadde lyst til å så karse også, men vi har ikke det hjemme, og er bare ute og handler til ting vi trenger denne perioden.Enkel rebus ville kanskje vært gøy, sånn med bilde. Håper dette hjalp.
 
Har en på 12 år og en på 5. Siden sistnevne skal begynne på skolen neste semester har vi hjemmeskole, akkurat nå lærer han bokstavene:) Det syns han er veldig gøy.

De har også hatt påskeverksted, og bakt(trenger kanskje litt hjelp av en eldre.) Spilt Monopol og andre spill.
De hadde lyst til å så karse også, men vi har ikke det hjemme, og er bare ute og handler til ting vi trenger denne perioden.Enkel rebus ville kanskje vært gøy, sånn med bilde. Håper dette hjalp.

Karse frø har de ofte på vanlige matbutikker og du sår dem på bomull som de selger samme sted. Så det bør kanskje kunne ordne seg. Bortsett fra at det er røde dager nå da
 
Back
Topp