Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja hvorfor det egentlig? Hvorfor begrense hele tiden istedenfor å lære barna data på en skikkelig måte og hjelpe dem med å utvikle ferdighetene sine? Koding, strategiske og logiske oppgaver og problemløsning??Bruk av skjerm, og hvorfor man bør begrense det
Temaer vi har hatt oppe som vi har fått god respons på er trafikksikkerhet, grensesetting, språkutvikling, lek og Et godt måltid (matfokuset i Læringsverkstedet).
Grensesetting og trafikksikkerhet, da om bakovervendt sikring og hvor viktig det er [emoji16]
Ja det har det jo vært mer og mer av i media, så det er jo passende. Men vi skal jobbe mer med skjermbruk i BHG for de ansatte nå i år, så da tror jeg tiden er mer inne neste år. Men takk for tips/påminnes om det temaetBruk av skjerm, og hvorfor man bør begrense det
Ja hvorfor det egentlig? Hvorfor begrense hele tiden istedenfor å lære barna data på en skikkelig måte og hjelpe dem med å utvikle ferdighetene sine? Koding, strategiske og logiske oppgaver og problemløsning??
Hva er poenget med å bremse læringen?
Jeg syns det er vel så viktig å få mulighet til å bli kjent med andre foreldre som å bli kjent med barnehagen, så jeg liker å høre om hvilke sosiale sammenkomster som er planlagt for foreldrene.
Og ellers; mat, hygiene og sosial kompetanse som fokusområder [emoji6]
Signerer de over. De ansette hos oss , brakte et tema som gjelder oss alle , som er veldig viktig å snakke om. Det er overgrep . Hva gjør bhg for å kunne unngå slikt.. er døren lukket når et barn blir skiftet på. Hvordan jobber de ansette når de er ute, hos oss var det alltid ansatte rundt hele bygget .. aldri sto de i klynger og snakket...
At det er viktig at barna får privatliv på toalettet , samtidig en voksen hjelper . Osv. Praten gikk ganske greit med alle foreldre og ansatte om tips og råd. Ikke minst med hva de ser etter hos barn om overgrep skjer i hjemmet av venner eller familie. ( de ansatte hos oss var på kurs ) synes det er et viktig tema .
Mange spennende tema over her. Der mine barn går er det stort sett gjennomgang av rett og feil påkledning og hvordan mykid funker på hvert eneste foreldremøte, lite givende syns jeg [emoji57]
Tenkte å snakke litt om vennskap og inkludering på årets foreldremøte synes fokuset på «bestevenn» ofte blir for stort og jobber hele tiden med å ha en barnegruppe hvor «alle kan leke med alle»
Og jeg sier ikke nå at man ikke får lov til å ha en bestevenn altså
Bilsikring, det er så mange foreldre som er dårlige på.
Flere gode forslag over her, så skal ikke repetere dem.
Men ting som sosial kompetanse og språkutvikling er viktig. Og en ting som veldig mange foreldre og besteforeldre (de er ofte verst) burde få mer info om, er hvordan de snakker til barna og slår ned på oppførselen deres. Veldig bra at man oppdrar barna sine, men å stå i garderoben og høre noen si "nå er du slem, se alle andre ser hvor dum du er" eller "ja hvis ikke du tar på deg jakke og sko nå så går bestefar og kommer aldri og henter deg i bhg igjen, for det er ikke gøy å hente deg når du oppfører deg som en liten unge - se så flinke de andre er da" er forferdelig vondt.
I tillegg til foreldremøter, skulle barnehager hatt temakvelder rundt slike ting. Og det burde vært obligatorisk oppmøte løpet av et år.
Står virkelig folk og snakker slik til barnebarna sine??
Ja, det er helt forferdelig
Enig ang temakvelder. Men gidder folk å gå?? Barn skal dem ha, men gir dem til barnehagen og forventer at barnehagen oppdrar gjør dem.. sagt det før og sier det igjen : er ikke rart det er så mange drittunger nå til dags..Bilsikring, det er så mange foreldre som er dårlige på.
Flere gode forslag over her, så skal ikke repetere dem.
Men ting som sosial kompetanse og språkutvikling er viktig. Og en ting som veldig mange foreldre og besteforeldre (de er ofte verst) burde få mer info om, er hvordan de snakker til barna og slår ned på oppførselen deres. Veldig bra at man oppdrar barna sine, men å stå i garderoben og høre noen si "nå er du slem, se alle andre ser hvor dum du er" eller "ja hvis ikke du tar på deg jakke og sko nå så går bestefar og kommer aldri og henter deg i bhg igjen, for det er ikke gøy å hente deg når du oppfører deg som en liten unge - se så flinke de andre er da" er forferdelig vondt.
I tillegg til foreldremøter, skulle barnehager hatt temakvelder rundt slike ting. Og det burde vært obligatorisk oppmøte løpet av et år.