Tips til superfet krem?

LilleMy&miniMe

Glad i forumet
Marsboere 2020
Huden er helt tørr igjen, drikker masse vann, men det hjelper så å si ingenting. Brukt olje, lotion som hjelper litt. Men kanskje det finnes noe bedre? Superfet og neutral krem for hele kroppen, anyone? :shy:

Denne fra Cerave kan du bruke på hele kroppen og ansiktet. Jeg bruker også en overnight mask i ansiktet, nå en fra Laneige (water sleeping mask).

Vedlegg

• F97A28E1-05F9-47FF-A6BA-2B93396AB59C.png
    F97A28E1-05F9-47FF-A6BA-2B93396AB59C.png
    860,7 KB · Visninger: 21
Jeg er helt forelsket i Japanese Camellia Cream fra The Body Shop. Den er litt dyr, men verdt hver krone. Trekker godt inn i huden og sitter lenge, ikke klissete. Men har lukt osv da, vet ikke om du trenger en uten parfyme.

Denne fra Cerave kan du bruke på hele kroppen og ansiktet. Jeg bruker også en overnight mask i ansiktet, nå en fra Laneige (water sleeping mask).
Takk! Skal sjekke den ut :woot:

Over hele kroppen? :joyful: Tenker blir altfor mange tuber å kjøpe :hilarious:

Rød apobase fungerer veldig fint hos meg :)
takk! Skal sjekkes :happy:

Ansikt eller kropp?
som jeg skrev så gjerne for hele kroppen. Bruker nivea i ansiktet nå, funker ok :)

Jeg er helt forelsket i Japanese Camellia Cream fra The Body Shop. Den er litt dyr, men verdt hver krone. Trekker godt inn i huden og sitter lenge, ikke klissete. Men har lukt osv da, vet ikke om du trenger en uten parfyme.

takk! Skal sjekke ut den ;)

Decubal er vel den feteste kremen jeg har vært borti. Hvit tube med rød kork. Det går jo an spørre apoteket om de har prøver, så slipper du å kjøpe masse kremer som ikke funker?

Decubal er vel den feteste kremen jeg har vært borti. Hvit tube med rød kork. Det går jo an spørre apoteket om de har prøver, så slipper du å kjøpe masse kremer som ikke funker?

Signerer denne. Decubal lipid krem. Veldig feit og god!

Last edited:
Huden er helt tørr igjen, drikker masse vann, men det hjelper så å si ingenting. Brukt olje, lotion som hjelper litt. Men kanskje det finnes noe bedre? Superfet og neutral krem for hele kroppen, anyone? :shy:
Sniker, jeg er veldig fornøyd med kremene herfra ☺️

Vedlegg

• C4A4C414-98B8-4A55-9E49-05B2CCAD328E.png
    C4A4C414-98B8-4A55-9E49-05B2CCAD328E.png
    419,2 KB · Visninger: 21
Signer la-rosche over her!

Nå kommer det selvfølgelig helt an på huden din og hvilken type det er, men her må jeg faktisk styre unna alle fete "naturlige" kremer da det irriterer huden mer og gjør ingenting for selve tørrheten og grov struktur hos meg. Her går det i fuktighetskremer som inneholder på en av de første plassene vann(selvfølgelig) og dimeticon. Dette får huden min til å holde på fuktigheten og er null reaktiv. Dimeticon kan man også spise, bare så det er sagt, og er helt trygt.

Nå kommer det selvfølgelig helt an på huden din og hvilken type det er, men her må jeg faktisk styre unna alle fete "naturlige" kremer da det irriterer huden mer og gjør ingenting for selve tørrheten og grov struktur hos meg. Her går det i fuktighetskremer som inneholder på en av de første plassene vann(selvfølgelig) og dimeticon. Dette får huden min til å holde på fuktigheten og er null reaktiv. Dimeticon kan man også spise, bare så det er sagt, og er helt trygt.
Takk! Det var faktisk veldig god tips! Kom om på at jeg kanskje trenger fuktighet. Kjøpte novea express hydrarion krem, og den er så deilig!

Jeg merker at det ikke alltid er fet krem som trengs for min veldig tørre hud, først og fremst fuktighet. Jeg bruker Cerave hydrating lotion (på flaske med pumpe), og hvis huden er ekstremt tørr bruker jeg kanskje et lag fet krem over der :) har lenge brukt Aquaphort fra Eucerin, men finner den ikke i butikker lenger. Apotek1 har en som heter Fet babysalve eller noe sånt, billig og har de nødvendige ingrediensene (lanolin++) :)

Her går det mye i Canoderm, og Decubal, og litt Apobase! :) Har også tidvis brukt Locobase sin Repair-krem på de aller tørreste partiene. Skal kunne få kjøpt alle sammen på apotek, både fysisk og nettbutikker. Har også fått tips av noen om å bruke babyolje på fuktig hud etter dusjing, men ikke testet selv ennå.

Her går det mye i Canoderm, og Decubal, og litt Apobase! :) Har også tidvis brukt Locobase sin Repair-krem på de aller tørreste partiene. Skal kunne få kjøpt alle sammen på apotek, både fysisk og nettbutikker. Har også fått tips av noen om å bruke babyolje på fuktig hud etter dusjing, men ikke testet selv ennå.
Jeg testa babyolje på mini sine kinn i vinter (vasket med babyolje hver morgen), og wow, den forbedret tørrheten myyye bedre enn alle kremene vi hadde prøvd!

Back
Topp