Tips til sunne og gode middager

Jegogde2guttamine

Elsker forumet
Har du det?

Gjerne med litt smak i...som chili, koriander, hvitløk....og gjerne med fisk, scampi, kylling...
OOOOg som helst ikke tar så altfor lang tid å lage.

(Har sett og prøvd litt fra Trinesmatblogg - mange gode- man hva liker og lager dere???)

:):):)

Prøvde meg på Kylling Jalfrezi i dag, siden jeg fikk en bok med masse indiske oppskrifter til jul. Veeeeldig godt :D

Vet ikke om du finner den på nett? Kommer ikke inn på nettleseren min nå:p

Her ble det stressmiddag i dag.. men den ble nå sunn iallefall.

Kyllingfilet i biter stekes kjapt i panna, skru ned varmen og hell over litt østerssaus
Kos samtidig fullkornspasta, f.eks skruer.
Lag en rask salat (jeg brukte bare crispsalat og hjertesalat i dag. med litt revet gulrot.), ha over 1 ss god olje og 1 ss balsamikoeddik.

Server. Raskt, barnevennlig og sunt.

Denne hadde vi i dag :)
Falt i smak :)
Kjempe enkel å lage. Kuttet torsk i mindre biter, det samme med purre og paprika. :)

http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Torskepanne

Ellers laks i taco :) Det elsker ungene, hakker fisken i småbiter når den stekes.

Laks, wok grønnsaker og kokt ris som blandes i, så den blir litt stekt også + soyasaus.

Fiskesuppe med diverse.

Kylling og wok med fullkornsris

Kyllingsalat (best med grillet kylling fra ferskvaredisk), kokt fullkornpasta, crispy slat, mais, agurk, paprika og dressing :) Fetaost må jeg ha da :D

Fylte paprika med karbonadedeig og fullkornsris.
Tacosalat.
Biffsalat.
Fish tikka.
Marinerte scampispyd. Pleier lage marinade av olivenolje, sitronsaft, hakket chilipepper, finhakket hvitløk og tandorikrydder.Så pleier vi kun ha en frisk salat til. Kan jo også ha noe fullkornspasta for eks.

Kok opp grov makaroni.
Stek kylling i biter i en stekepanne, og ha oppi blomkål og brokkoli i biter, jeg liker å ha purre og paprika også, kuttet chili hvis man liker det sterkt, og stek i noen minutter til. Ha over 1dl grønnsaksbuljong med litt presset hvitløk i og grov pepper. Ha oppi ferdig kokt makaroni.

Stek kylling eller svinekjøtt, og kok opp 2 bokser hakkede tomater og 2 ss tomatpure. Ha i koriander, så mye som man liker.Ha oppi 2 fedd med presset hvitløk, pepper og grov pepper, 1-2dl vann. Ha oppi en boks med kikerter på slutten. (pga kikertene er det greit å bruke mindre kylling så blir det billigere) Er også godt med litt chili hvis man skal lage det litt sterkt, jeg pleier å bruke chilipasta da :)
Server med couscous med grønnsaker og buljong som har kokt opp med vannet :)

Veldig godt med gulrotsuppe med ingefær (google oppskrift). Jeg syns det er veldig godt med frisk koriander på toppen, og det går an å steke noen scampi eller noe svinekjøtt med litt chili og toppe med det også. :)

Kyllingwok med currysaus og risnudler. Jeg pleier å ha i gulrot, purre, blomkål, brokkoli og bambusskudd. Sausen lager jeg av charlottløk, ingefær, currypaste og kyllingkraft. Tykner den med litt mel og har i med grønnsakene og kyllingen på slutten. Kjempe godt!

Back
Topp