Tips til sunn snacks.. :)

filiol

Forelsket i forumet
Jeg trenger tips til sunn snacks. Som noen av dere sikkert har fått med dere så ligger babyen vår i seteleie og jeg har sverget å holde meg unna snop.. ;) Jeg er nå på dag to og kjenner at jeg har lyst på noe... :-/ Har hivd innpå frukt disse to dagene.. Men er det noen av dere som har andre tips? :-) Merker at motivasjonen helt klart er mye større nå enn for to dager siden, men jeg har jo enda tre uker igjen til termin. ;)

hmmm, nøtter? mørk sjokolade? lage egen saftis? 

jeg er ikke den sunneste så har ikke så mye peiling på det området dessverre :/

Oppskåret gulrøtter, agurk, blomkål og brokkoli med dipp, enten av youghurt naturell eller rømme, blandet med holiday dipp eller tzatsiki dipp.
Av og til varmer jeg noen scampi og dypper de i sweet chilli saus.
Det hender jeg lager meg en slags rekecoctail med salat dressing og reker.
Pistasj nøtter, nøtter skal vel i det store og hele ikke være usunt så lenge man ikke spiser for mye.

Nå hørtes jeg kanskje veldig sunn ut? Skulle ønske jeg var så gjennomført selv...emoticon

eplebiter med mager vaniljekesam og mørk sjokolade med 70 % kakao. nam nam

fruskt er jo godt, ellers er vel litt yougurtis innimellom ikke så veeeldig ille?

hjemmelaget energibarer med mørk sjokolade og honning?

kunne ønske jeg klarte å ligge unna snopet selv..

lykke til!

Takk for tips. :-) I kveld blir det gulrøtter med dip i anledning Lørdagen.. ;) Ellers så har jeg kjøpte inn nøtter og vaniljekesam til eplene.. :) Håper jeg klarer å holde motivasjonen ved like.. :-) Det er bare å legge inn hvis noen kommer på flere lure snacks. Jeg blir glad for alle tips! :-D

Smoothie av den frukten du liker best.

Jordbær og blåbær <3

Smoothie:)) knallgodt!

Ida82 skrev:
Smoothie av den frukten du liker best.

Jordbær og blåbær <3

smoothie er godt!

Vaniljeskyr med friske jordbær og blåbær (eller det du måtte like) oppi ... Og yoghurtis,for det er ikke av det verste man kan spise hvis man absolutt MÅ ha litt godteri da.

Har seteleie på babyen noe med å være sunn i matveien å gjøre?  noe jeg ikke har fått med meg? eller var det bare en tilleggsopplysning? ;)

Nei, det har det ikke. ;-) Bare jeg som tenker som så at hvis babyen først skal fødes i seteleie så skal jeg i hvertfall gjøre mitt for at den ikke blir større enn den trenger å være. :-/ Jeg krysser fingrene før at h*n bestemmer seg for å snu seg innen fødsel, men å holde seg unna søtsaker og snacks er jo uansett bare en fordel for lille i magen. :-) Det går forresten veldig bra! :-D Hele fem dager uten snop i dag og det er jeg veldig fornøyd med, det er godt gjort til å være meg. ;-)

aah, skjønner :) så bra at du får til å holde deg unna!! Her er det ikke så lett dessverre.. :-/ Håper babyen din snur seg :)

Back
Topp