Tips til sunn mat!

MammaTilAndreas

Glad i forumet
Jeg skal bli sunn! Jeg spiser kanskje kun 1 måltid pr. dag, og innser nå at jeg må skjerpe meg! Så jeg trenger sunne tips for frokost, lunsj, middag og kveldsmat :)

jeg spiser hver 3 time
frokost 1 kenekkebrød med makrell i tomat, agurk og et glass med melk
lunsje- salat med ost og skinke, mais, paprika og agurk, tomat- drikker et glass med vann
mellommåltid- yugurt med frukt inntil- et glass med jus
middag- en potet, salat/grønsaker alt fra fisk, kylling og reint kjøtt prioriterer kjøtt/FISK og salat grønsaker i forhold til poteter og ris/pasta
kvelds- knekkerbrød m ost og skinke et glass melk

Flere med tips?

ORIGINAL: morningafterdark

jeg spiser :  to egg med kjøtt til. som  f.eks fenalår. eller fårepølse. til frokost . med ett glass juice. Nå skal det sies at jeg er på south beach dietten. så jeg spiser ikke noe hvitt

så  til lunsj spiser jeg frukt til jeg ikke er sulten lenger. som  banan/eple/pære /klementin

så til middag spiser jeg kylling  med salat

så til  kvelds spiser jeg  frukt. forferdelig sunt.men så er jo dette en diett.. så vet ikke om det er det du spør etter. bare la inn mine måltid

Jeg og ei venninne vurderte å start med denne dietten. Men fant ut at det var utrolig lite vi kunne spise :) Og så fant jeg ikke noen gode "oppskrifter" på hva jeg kunne spise og ikke.

Flere? Trenger virkelig tips :D

kyllingfilet eller laksefilet i form, ha i vann, grønnsaker og krydder. dekk til med aluminiumsfolie. stek i ovn, kjempegodt

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

jeg fant mye godt inne på egg.no,godfisk.no og matprat.no[:)]

Takk. Må sjekke de sidene :D

Back
Topp