Tips til stellebord/kommode?

Lene22

Betatt av forumet
Hei! Noen som har gode tips til stellebord eller stellekommode? Bør man ha den på badet eller går det an å ha den på soverommet til barnet? :happy:

Jeg har kjøpt MYLLRA på IKEA som jeg skal ha på badet. Jeg vil ha stellestedet ved vasken på badet. Jeg er ikke så fan av våtservietter, og tenker å bruke de minst mulig.så da er det viktig for meg å tilgang på vann :) har Leander stelle matte så har plass til kurver også på stelletoppen til bleier, kremer og kluter.

Vi har bare Sniglar stellebord fra Ikea som vi har fått gratis. Har en på hvert bad. Enig med fordel med tilgang til vann. De små babyrumpene tåler ikke så godt våtserviettene, er min erfaring. Blir fort sår. Bedre med tørre servietter fuktet i vann og ev. litt babyolje. I starten sover uansett babyen på soverommet vårt så ser ikke behovet for stellebord på barnets rom da.

Last edited:
Jeg har kjøpt MYLLRA på IKEA som jeg skal ha på badet. Jeg vil ha stellestedet ved vasken på badet. Jeg er ikke så fan av våtservietter, og tenker å bruke de minst mulig.så da er det viktig for meg å tilgang på vann :) har Leander stelle matte så har plass til kurver også på stelletoppen til bleier, kremer og kluter.

Den var ganske fin. Kanskje vi skal investere i et nytt stellebord da vi ikke har noe annet vi trenger å kjøpe :p
Blir også fort rotete med den åpne hyllen.

Den var ganske fin. Kanskje vi skal investere i et nytt stellebord da vi ikke har noe annet vi trenger å kjøpe :p
Blir også fort rotete med den åpne hyllen.

Ja det er kjempe fint. Gleder med så til å sette det opp. Også blir det kommode på barnerommet når vi er ferdig med stellebord tiden. Elsker sånn ting som kan brukes på ulike områder :) (og hyllen over skuffene er utrekkshylle)

Har sett på den myllra på ikea. Den så fin ut og praktisk. Tar gjerne imot andre tips :happy:

Har du badekar? Eller har du tenkt å ha egen badebalje til babyen? Vi har hatt stellekommode med balje til de 3 første og tror jeg vil ha det igjen! Utrolig deilig å kunne bade babyen og stå helt rett i ryggen samtidig. Hadde CAM stellekommode med balje. Likte også godt de "kurvene" på utsiden til div. Ting man bruker ofte.

Jeg har gulliver stellebord og super fornøyd med det! Kjøpte kurver som man kan henge på sidene og da ble alt veldig lett tilgjengelig, har den på badet også en ekstra stellematte på soverommet, den har blitt brukt 1 gang på snart 1 år så veldig bortkastet :hilarious:

Ja det er kjempe fint. Gleder med så til å sette det opp. Også blir det kommode på barnerommet når vi er ferdig med stellebord tiden. Elsker sånn ting som kan brukes på ulike områder :) (og hyllen over skuffene er utrekkshylle)

Så på målene oppgitt på Ikea.no og blir dessverre litt trangt på badet. :grumpy: Vet du målene på kommoden uten stelletoppen? Det vil jo fortsatt være mulig å bruke den som stellekommode selv om man tar bort den ytterste delen som stikker utenfor.

Last edited:
Så på målene oppgitt på Ikea.no og blir dessverre litt trangt på badet. :grumpy: Vet du målene på kommoden uten stelletoppen? Det vil jo fortsatt være mulig å bruke den som stellekommode selv om man tar bort den ytterste delen som stikker utenfor.

Nei jeg vet ikke det. Har ikke satt det sammen enda kunne målt hvis ikke :)

Har du badekar? Eller har du tenkt å ha egen badebalje til babyen? Vi har hatt stellekommode med balje til de 3 første og tror jeg vil ha det igjen! Utrolig deilig å kunne bade babyen og stå helt rett i ryggen samtidig. Hadde CAM stellekommode med balje. Likte også godt de "kurvene" på utsiden til div. Ting man bruker ofte.
Vi har badekar :happy: har også fått badebalje med nyfødtinnlegg. Men lur ide :happy:

Har IKEA Gulliver på badet, med Leander stellematte på topp :) veldig fornøyd. Har bleier og kremer etc i oppbevaringsbokser i de åpne hyllene.

Tok et skjermbilde fra Ikea, noen som vet hva disse boksene til å henge på stellebordet heter?? Finner ikke ut av det... Noen som har prøvd de? Screenshot_20220315-131059-916.png

Tok et skjermbilde fra Ikea, noen som vet hva disse boksene til å henge på stellebordet heter?? Finner ikke ut av det... Noen som har prøvd de? Vis vedlegget 379086
Finner de ikke jeg heller. MEN, vi hadde de når vi kjøpte samme stellebord for over 6 år siden, og de SUGDE til seg støv som en støvsuger :P Måtte vaske de ufattelig ofte, så de forsvant fort...

Finner de ikke jeg heller. MEN, vi hadde de når vi kjøpte samme stellebord for over 6 år siden, og de SUGDE til seg støv som en støvsuger :p Måtte vaske de ufattelig ofte, så de forsvant fort...

Aha, skulle hatt noe sånt som ikke suger til seg støv da :D

er det vi har kjøpt, sykt digg:D

Den leander stellematte ser fin ut :happy: Er den praktisk?
Ja jeg synes det :) slipper å måtte vaske trekk på stellematte, du tørker bare av. Fint formet med beskyttende kanter som ikke er i veien når du skal skifte. Stor og fin, 2,5-åringen ligger der av og til enda.

Hadde og har forsåvidt no og stellebord på rommet til mini, tok berre ein liten bakebolle å fylte med lunka vatn med meg inn på rommet når det var tid for bleieskift.. har ganske teite bad her så hadde blitt ganske trangt visst stellebordet skulle vore der. Har no Stokke sin stellematte/stellebord oppå ein malm-kommode og da funke supert :)

Mitt tips er å ikke kjøpe noe dyrt, evt kjøpe en som kan brukes som vanlig kommode etterpå og ha en plan for det. Her gikk vi over til å stelle på gulvet når ungen begynte å røre for mye på seg, så stellebordet ble ikke brukt et helt år engang. Vi har forresten sånn stellebord man setter oppå badekaret. Veldig praktisk, plassbesparende og med lett tilgang på vann. Hvis man har badekar da..

Back
Topp