Tips til sted for privat UL i Oslo?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Er 29+1 i dag, og ønsker en til ultralyd for å bli beroliget (sjekke at morkake er der den skal, at ungen vokser riktig, etc etc). Samtidig vil jeg se/bekrefte kjønn. Majorstuaklinikken har ikke ledig timer før uti juni og da er jeg "for langt". Prøver å finne et sted, men føler det er så mange "overfladiske" steder som kun har fokus på gode bilder av foster etc. det er ikke så viktig for meg. Volvat sier også at de ikke er organspesifikke etc. På noen må man betale tillegg for vekstkontroll. Har dere noen gode forslag/gode erfaringer fra steder der det er sannsynlig å få time ila neste uke? :)

Noen vært på Oslo city og tatt 3D ultralyd etter OUL, vurderer å bestille der.. Hørtes veldig greit ut.

Jeg ville forsøkt Oslo city om det er vanskelig å få time andre steder. Har hørt det ikke skal være så vanskelig å få tid der! Det blir jo litt opp til deg hva de skal fokusere på. Jeg var på majorstuaklinikken i dag, han spurte i alle fall oss hva vi ønsket :) lykke til!

Trolle på Majorstuaklinikken er kjempehyggelig, veldig entusiastisk og flink. Pp OUL på Ullevål kjente jordmor han og likte han godt! :)

Holdt på å bestille på Oslo City men lot være etter mye dårlig kritikk...

Skulle tilbake til Austad Diagnostikk på Majorstua, men de fikk ikke tilbake jordmor før etter august, og de anbefalte Oslo Jordmor og ultralydklinikk. Det var jo helt supert :) Jordmor var så glad og entusiastisk og herlig.

Noen vært på Oslo city og tatt 3D ultralyd etter OUL, vurderer å bestille der.. Hørtes veldig greit ut.

Sniker fra oktober: Jeg hadde en UL da jeg var rundt 13 uker på Oslo City. Jeg var redd for å miste igjen og trengte en bekreftelse på at det fortsatt var liv og at det var utviklling.

Personen som tok UL var ikke jordmor, men gyn, og derfor mye mer fokusert på å sjekke alt mulig fremfor å snakke ;-) Det gikk kjapt, hun var grundig og veldig profesjonell. Jeg følte meg 100% sikker på at hun visste hva hun gjorde.
Det var en annen opplevelse enn hos jordmødre, men akkurat da var det perfekt. Nå skal jeg til jordmorklinikken i uke 28, som blir en litt annen opplevelse vil jeg tro :)

Back
Topp