Tips til start av dieselbil?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Får faen ikke start på bilen[&:]
Jentungen har bursdag i dag, og skal feire med krone i barnehagen[:o]

Den bare står og mukker når man skrur om tenninga... prøvde å trykke inn gassen,
men leste i boka nettopp at det skulle man ikke gjøre. Man burde tenne glødetråden, skru av og tenne glødetråden igjen og starte om det var kaldt. Men det er jo ikke kaldt engang. Jeg er vant til Ford jeg som starter selv om den ikke er kjørbar[>:].

hjelp?

Gjør som boka sier[8D] Det har fungert strålende på begge mine dieselbiler ihvertfall[:D]

Hvor mange ganger skal man gjøre det? 

Litt avhengig av bilen[&:] På gamlebilen trengte jeg bare et par ganger selv ved -27, og på Volvoen må jeg gjenta 4-5 ganger allerede nå med -3... Så du må nesten bare prøve deg frem.

*ut igjen* [:D]

Glød den leenge, før du prøver å starte igjen.

jeg bruker å gløde min 3 ganger, og da starter den som regel. ikke på det kaldeste i fjor da[8D]
du får ikke trilla den i gang da?

Gløde en 4-5 ganger. Så henter du naboen etter startkabler.. [8D] Når du kommer hjem stikker du å kjøper nye glødeplugger og batteri [8D][8D]

ORIGINAL: Maibaby i magen

jeg bruker å gløde min 3 ganger, og da starter den som regel. ikke på det kaldeste i fjor da[8D]
du får ikke trilla den i gang da?

Står i boka at man aldri aldri må trillstarte den[:-]
Men gløda, av, gløda, av, gløda, kjappt av og starta for glemte å stoppe på gløding... men hadde gløda i flere minutter så tipper den ikke ble ødelagt [8D]. Men starta ja!!

ORIGINAL: Labambie

Gløde en 4-5 ganger. Så henter du naboen etter startkabler.. [8D] Når du kommer hjem stikker du å kjøper nye glødeplugger og batteri [8D][8D]

Funka!!
Hjemme fra barnehagen igjen nå.
Men må vente til lønn med å handle no.... er i såfall glødedriten som ikke funker.
Batteriet er kanon, aldri gått tom for strøm.[:D]

det kan være du kan redde batteriet med å skjekke om det er vann på batteriet.
det kan gå tomt... [:)]
en annen ting, er at man alltid burde gløde bilen før man starter den, uansett..
og så skal du ikke "pumpe på spideren" til dieselbiler, dette gjelder bensinbiler..[:)]
bilen kan få for mye diesel da, og drukner. da nytter det ikke å bare med gløding...[;)]

lykke til[:D]

Det kan være lurt å bruke motorvarmer når det er veldig kaldt [:)]

Back
Topp