Tips til støttestrømper

shorty84

Betatt av forumet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
Forrige dagen oppdaget jeg at jeg hadde fått skikkelig elefantføtter etter en lang dag på bena.... Ikke så overraskende, men heller ikke spesielt behagelig.

Noen som har tips til gode støttestrømper, størrelse, holdbarhet etc? Mener det var noen som delte en link tidligere, men finner det ikke igjen???

Jeg gikk på Boots apotek og kjøpte de til 400, husker ikke merke, men de har de fast i sortimentet. Gjør susen :) Jeg bløtlegger de i vasken hver kveld og vrir de i kaldt vann så de beholder elastisiteten.

om du får fatt i "silkesokk" eller "seil" til å ta opp støttestrømpene med så vil det også gi lengre holbarhet på strømpene... men det vil gi enklere å dra de opp...

Jeg bruker kompersjonsstrømper, brukt det i 3 ukers tid nå og fant ut at problemet med isjiasnerven i klem ble mindre også :)
Letsdeal har tilbud på strømper av og til, anbefaler å kjøpe der så sparer man noen hundrelapper ;)

Kjøpt på apoteket, de måler for å finne riktig Strl. Men hørte fra andre at hos bandasjist eller hygiene husker ikke helt hva de heter er bedre. De koster mer men anbefalte vistnok :)

Ble anbefalt det på bedriftshelsetjenesten, så burde vel kjøpe før det blir et problem.

http://www.butikk21.com. Billig, rask levering og god kvalitet. Husk å måle leggomkrets osv for riktig størrelse. Man kan også velge kompresjonsgrad, synes de i bambus med støtte over 20 mmHg er veldig bra. (Jeg står på jobb 8 timer daglig)

Takk for svar og tips!! Det ble et par fra apoteket først, så får jeg se om jeg blir fornøyd med de :-D

http://www.butikk21.com. Billig, rask levering og god kvalitet. Husk å måle leggomkrets osv for riktig størrelse. Man kan også velge kompresjonsgrad, synes de i bambus med støtte over 20 mmHg er veldig bra. (Jeg står på jobb 8 timer daglig)
Man skal være forsiktig med å velge grader selv uten å ha snakket med lege.. har man feks noe hjerte problematikk så skal man være forsiktige med å bruke støttestrømper utn å ha snakket med lege. Kjøpte mine på enklereliv, for gravide

Back
Topp