Tips til SPENNENDE jobb som ikke krever noen form for utdanning? ;)

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
... bortsett fra barnehage. Det har jeg prøvd. Spennende og koselig, men har lyst til å prøve noe annet :)

Det lurer jeg også på!

Kan du utdanne deg om du får betalt for det av arbeidsgiver da? Om du har studiekompetanse, så kan du jo søke jobb som konduktør:) Men du må bli utdannet på konduktørskolen, men arbeidsgiver betaler deg under utdanningen:) Det er ett spennende yrke som man møter masse forskjellige mennesker, får hørs mange fantastiske historier. Har ansvar og er på en måte din egen sjef. Jobber turnus da, men det liker jeg:) Ett spennende yrke der dager aldri er like.

Assistent på skole?
Assistent på sykehjem for demente (jeg synes det er en spennende jobb)
Assistent i pleiebolig for unge med utviklingshemninger?

Jeg jobber som resepsjonist/sentralbord operatør og har ikke noe konkret utdannelse innen det. Men var heldig, gikk ledig i 9 mnd før jeg fikk muligheten gjennom vikarbyrå.

Takk for mange gode forslag. :) Sjekker finn.no daglig etter nye spennende jobber. Men er så fryktelig lite å velge mellom... :(

mamiii skrev:
Takk for mange gode forslag. :) Sjekker finn.no daglig etter nye spennende jobber. Men er så fryktelig lite å velge mellom... :(

Du må finne ut hva du liker og om det krever utdanning ( som alt interessat gjør), så utdann deg!
Det er ingenting spennende å gjøre uten utdanning. Det mest interessante jeg kan tenke meg er å jobbe i butikk. Ikke matbutikk, men et sted du får bruk deg selv og det du har å by på. Klesbutikk/interiør eller noe.. Men da må du være en god selger OG ha sans for interiør/mote. OG være serviceinnstilt.

mamiii skrev:

Et lite tips: Ta kontakt med bedrifter/steder du ønsker å jobbe. Eller snakk med folk rundt deg. Garantert noen som kjenner noen som kjenner noen osv.. Kun ca 20 % av alle ledige jobber utlyses!

Back
Topp