tips til servering i barnebursdag?

Muffins er lltid en hitt her i huset, ellers så liker de sjokoladekake. Kan jo være med å pynte den med seigmenn, nonstopp og diverse. Gele og sjokoladepudding har vi nesten alltid. Du kan jo lage gele med forskjellige farger. Du lager først en, og heller den i en skål, la den kjølne og stivne litt, så heller du over en ny gele (den må ikke være varm) og server med vailjesaus. Mellomste vår er veldig glad i marsipankake, men det gidder jeg ikke lage til barneselskap, men tar det når familien kommer[:D]

vi pleier også å ha snop i skåler eller i poser, chips, popkorn og diverse sneks. Nå er våre litt eldre da, så blir vel kanskje mer gris enn godt med så små? Husker ikke hva jeg gjorde da de var yngre.
kjeks husker jeg forresten de likte godt da de var små (liker det enda da..)

Matmuffins [:D]

Ingredienser
  • 1 purre
  • 100 g salami eller annen på¸lse
  • 8 dl hvetemel
  • 1 ss bakepulver
  • 100 g Smør
  • 1 ts salt
  • 4 dl Melk
  • 2 dl Jarlsberg revet eller annen revet ost

Slik gjør du

• Muffinsformer. I stekeovnen: 250 grader, 15-20 minutter for store, 12-15 minutter for små

Bland mel, bakepulver, salt og smøret som er skåret i små biter i bollen til en food processor. La maskinen gå til alt er blandet. Tilsett melken og bland alt sammen til en deig. Rør i tynne strimler av salamien og finhakket purre. Fordel deigen i muffinsformer av papir eller i en smurt muffinsplate/form. Stø¸ osten over muffinsen. Stekes midt i ovnen. Avkjøles på rist.

Ingredienser:

75 g smør/margarin
        6 ½ dl hvetemel
        2 ½ dl havregryn
        1 ts salt
        2 ss bakepulver, strøkne
        3 dl vann
        4 egg
        100 g gulost, revet
        100 g (½ boks) Picnic kalkun, kuttet i biter
        50 g mais, kan sløyfes

Slik gjør du
        Stekes ved 225 °C i ca. 20 min på midterste rille. Bruk aluminiumsform eller likende.

1. Smelt smøret og la det avkjøle litt.

2. Bland hvetemel, havregryn, salt og bakepulver i en arbeidsbolle. Hell vann i smøret slik at væsken blir lunken. Pisk lett sammen eggene og hell dem og væsken i det tørre.

3. Bland inn ost, skinkebiter og mais. Fordel røren opp til kanten i et muffinsbrett, bruk gjerne papirformer i tillegg. Da er det så mye enklere å få dem ut av brettet, lite oppvask!, samt at det er fint for små barnehendene med litt papir rundt baksten. Avkjøles på rist.

La barna prøve seg på en god smoothie! Det er sunt og kjempegodt og enkelt å lage [:D]

Seier-smoothie

1 stor beger vaniljeyoghurt
        3 dl cultura med bringebær
        4 dl frosne bjørnebær

Hell yoghurten i en blender, hell i cultura og bær.

TIPS: Hell alltid yoghurten i først. Slik holder bladene i blenderen lengre.

pannekaker og blåbær e slager hos oss...

ORIGINAL: Daskepott

Husker at mamma brukte å lage hveteboller og serverte de med smør, bananskiver og rød gele på toppen til mine bursdager! Var kjempepopulært! [:D]

Eller loff/spiralloff! Dèt skal jeg ha!!!

Hørte nettopp om en voksen mann som serverte dette i sin sønns bursdag. Han hadde bestemt seg for at NÅ skulle det serveres det som HAN fikk da han var liten! Og gjett om barna spiste.... [8|][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tøysetulla

ORIGINAL: BlåBobler

Her et et bilde som noen har lagt inn her på BV før

Denne så kul ut!! [:D]Bruker man glass skåler, geleen vil ikke sitte fast da??[8|]

Man bare dypper skåla ett sekund i kokende vann, så sklir gelee'n ut [:)]

You must log in or register to reply here.
        Back
        Topp