Tips til sentrale og fine hotell i Amsterdam?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi skal til Amsterdam i slutten av april, og prøver å finne hotell. Vi har aldri vært der før, så vi aner ikke hvilke hotell vi skal peile oss inn på! Hadde blitt glad om dere damer kunne hjulpet meg litt? Har dere erfaringer? :)

Ønsker:
*Et sentralt hotell ift sentrum (blir nok trakking ellers, og med bekkenløsning vil jeg gjerne ha hotellet sentralt)
*Fin standard (rent og skikkelig, god frokost)
*Ikke noe rådyrt hotell!

Vi har bodd på Park Plaza Victoria. Det var rett ved jernbanen, så sentralt og lett tilgjengelig. Har forstått at det er to fløyer der, vi bodde i den nye. Fine rom, god service. Vi hadde ikke med frokost, var en del frokostrestauranter i kort avstand til hotellet, så gikk ut og spiste frokost.

Vi har bodd på Park Plaza Victoria. Det var rett ved jernbanen, så sentralt og lett tilgjengelig. Har forstått at det er to fløyer der, vi bodde i den nye. Fine rom, god service. Vi hadde ikke med frokost, var en del frokostrestauranter i kort avstand til hotellet, så gikk ut og spiste frokost.

Edit: Skal vi dit en annen gang prøver vi nok et hotell i en annen del av Amsterdam. Rett og slett for å få sett mer av andre steder. Var der en helg, og det er virkelig en by jeg kunne tenkt meg å dra tilbake til.

Og edit nok en gang.. (uten å sitere denne gangen). Da jeg gikk inn og sjekka priser i april var det rimelig stive priser dessverre.

er frokost noe som kommer utenom prisen altså?

har kikket endel på hotell idag, området rundt sentralstasjonen hadde vært veldig praktisk :) men litt av noen priser!!

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Bodde på hotel citadel, 5-10 min fra togstasjonen og 5 min fra shoppinggaten:)
Helt ok hotell, rent og god frokost som var inkludert i prisen.
Husker ikke hva vi betalte, men var ikke noe dyrt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

I slutten a april er det kings day bare sån dere er klar over det er veeeldig spessiel opplevelse vil gjerne oppleve det igjen mn er som en hellig dag der nede

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I slutten a april er det kings day bare sån dere er klar over det er veeeldig spessiel opplevelse vil gjerne oppleve det igjen mn er som en hellig dag der nede

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

den får vi med oss :)

Vi bodde på et hotell i enden av handlestreeten, altså motsatt enden av togstasjonen. Husker ikke hva det heter, grei standard, men ikke voldsomt fancy. Fortsatt sentrum, men noe rimeligere enn i nærheten av togstasjonen. Vakker by btw.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

off, nå har jeg lett etter hotell i hele kveld.. er jo helt syke priser syns jeg! til og med to** ligger på va 6000 for tre netter sentralt :/
og å betale 7-8000kr bare for hotell blir for dyrt :(

må nok bevege oss utenfor der sentrale.
andre fine hotell dere vet om som har god tilgang til trikk/ hop on hop off busses? de går vel utover kvelden?

På hotels.com fekk me veldig billig hotell, "Ibis Amsterdam Centre" heitte det. Og var faktisk bygga over jernbanestasjonen. Genialt:-) det var billig, veldig veldig bra, reint og store fine rom. Kjem absolutt til å velge det neste gong også!!

Min erfaring er at du bare må lete på alle mulige søkemotorer. Det hotellet vi fant var mye dyrere på andre søkemotorer enn der vi fant det. Lurer på om vi også brukte hotels.com eller så var det booking.com

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva betyr det at CITY TAX ikke er inkludert på noen hotell? Blir det mye ekstra i prisen som vi må betale der nede?

Back
Topp