Tips til sanger som passer i vielse?

tigerbebis

Gift med forumet
Hei hopp!

Jeg skal gifte meg om under fire mnd, og driver nå og planlegger vielsen.

Har fått ei superflink dame til og synge - men har ikke bestemt sang ennå.

Har du noen tips?

(er altså IKKE salmer det er snakk om her, hehe).

Ordinary Miracle med Sarah McLachlan.
Jeg sang den i kirken i et bryllup for 4 år siden [:)]

Litt typisk kanskje, men Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen er jo en veldig passende sang til en sånn anledning. [:)]

From this moment med Shania Twain og Det vackraste med Cecilie Vennersten

Hallelujah med svensk tekst
Säg det igen med Lisa Nilsson
Du är allt med Sonja Alldén
Å kunne æ skrive med Lars Bremnes

For all del IKKE Gabriellas song. Budskapet blir bare helt, helt galt i forhold til et bryllup.

Vi hadde ei venninne som sang "You raise me up" - syns den er flottest på norsk, men hun likte best å synge den på engelsk.

Det er en sang som betyr litt for oss.

ORIGINAL: IdaK

Litt typisk kanskje, men Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen er jo en veldig passende sang til en sånn anledning. [:)]

Ikke alle kirker som er like glad i den. Budskapet er fint, men er visst noe med "fire pils ++" som ikke alle kantorer er like begeistret for.

ORIGINAL: merete_80

Ikke alle kirker som er like glad i den. Budskapet er fint, men er visst noe med "fire pils ++" som ikke alle kantorer er like begeistret for.

Vi hadde den i kirken i vårt bryllup, så det er vel litt fra kirke til kirke. Hvis man vil ha den er det nok greit å avklare det med prest og kantor først. [:)]

Depeche Mode - Somebody

Michelle Featherstone med Man and wife! den skal vi ha i bryllupet vårt :) teksten og melodien er bare helt smashing!

øpna din dør- med tommy nillson er jo nydelig da

Du är allt med Sonja Alldén var den jeg ønsket meg til vårt bryllup.. men hun som som jeg håpet kunne synge kunne ikke.. så vi endte opp med en mann!!

Han sang : Hold on - Michael Buble og Se på Meg - Jan Johansen :)

Veldig fornøyd med det også :)

Vi hadde "Brudemarsj fra Lødingen" da vi gikk fram til presten.
Under vielsen hadde vi " Skin sola" og " Kjærlighetslandet".

Nyyyydelige sanger. [:)]

Når søskenbarnet mitt gifta seg,var det en mann som spilte gitar og en dame som sang "Når vi deler alt" med Jonas Fjeld og Hilde Heltberg [:)] Nydelig [:)]

Mange flotte tips her, takk! [:)]

Noen av dem har blitt brukt i vielser til venner og familie, så da blir de litt uaktuelle - vil gjerne ha noe som er litt spesielt (til min tradisjonelle manns fortvilelse, hehe).

Kom gjerne med flere tips!

Skal kose meg med de ikveld når guttefanten har lagt seg [:)]

ORIGINAL: merete_80

Vi hadde denne sangen, og de på prestekontoret var litt skeptisk. Men de sa ok når vi endra akkurat det til brus [8D]

Men husker ikke om han sang øl eller brus egentlig [8D]

Crescendo i gågata med Lillebjørn Nilsen. Den hadde vi. Nydelig tekst og melodi!

Back
Topp