Tips til søvn baby 7 mnd

Ida93

Første møte med forumet
Hei! Jeg har en baby på 7 mnd som sliter med å sove på natta. Leggingen går uten problemer, synger og stryker litt, så sovner han på 5 min. Resten av natta er verre. Han legges kl 18, våkner kl 21 og 00. Da får han pupp. Deretter våkner han hver andre time. Han finner ikke søvnen selv om jeg gir han pupp og samsover. Han kan da gråte i 1 time hvis det er ille. Ofte ser det ut som at han sovner, men så gråter han igjen 10 sekunder etterpå. Sånn kan han fortsette i 30 min.

Vi har prøvd ulike ting. Først prøvde vi å legge ham i egen seng. Deretter å slutte med nattamming. Trøste ham uten å plukke ham opp. Han gir seg ikke med å gråte.

Til info så spiser han 2,5 måltid på dagen så han burde ikke trenge pupp mellom 00-06. Bruker smokk og sover greit for seg selv på dagen. Tre dupper. Sover i seng i stua eller i vogna. Noen ganger sover han på meg så jeg får sove også. Han sover varierende lengder, men vanligvis 30-45 min.

Blir oppgitt av at mange råd innebærer å samsove, men når det ikke fungerer, hva skal vi gjøre da? Mannen snakker mer og mer om ferber, men det vet jeg ikke om jeg vil. Søvnmangelen er ille for tida og jeg føler at jeg eksisterer og ikke lever. Han har våknet hver 1-2 timer siden han var 4 mnd. Etter 3 mnd så begynner jeg å bli desperat!

Tips tas imot!

Back
Topp