Tips til såre hender

unike

Elsker forumet
Julibarna2014
Jeg har tørre hender som sprekker og blør og ellers er røde ,såre. Prøver nå å ha på et lag m vidundersalven Inotyol og et par stramme engangshansker over. Endelig har hissigheten avtatt. De kjennes ikke så varme ut lenger og de klør ikke og svir ikke. Spent på å se resultatet i morgen. Kanskje har det grodd et sår el ti. Den salva funker jo på røde stumper, så jeg har trua. Skal vedde på det er flere der ute med samme hender som meg :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har tipset stemoren min om den nå, hun sliter med ekstremt såre og sprukne hender og fingre. Hun må gå med bomullshansker for å ikke blø på ting. :s Håper det virker, for både deg og henne. :)

Jeg bruker lush sin håndkrem for "ihjelvaskede" hender. Den er god, fet og trekker raskt inn. I tillegg er den helt naturlig og vegansk så en kan bruke den med god samvittighet og ;)

De bambushanskene er forresten ganske små. Kjøpte L, men burde hatt XL om det hadde fantes

Jeg har tørre hender som sprekker og blør og ellers er røde ,såre. Prøver nå å ha på et lag m vidundersalven Inotyol og et par stramme engangshansker over. Endelig har hissigheten avtatt. De kjennes ikke så varme ut lenger og de klør ikke og svir ikke. Spent på å se resultatet i morgen. Kanskje har det grodd et sår el ti. Den salva funker jo på røde stumper, så jeg har trua. Skal vedde på det er flere der ute med samme hender som meg :)

Og det går fint å ha på denne salven i åpne (og betente) sprekker/sår?

Og det går fint å ha på denne salven i åpne (og betente) sprekker/sår?
Det er min erfaring ja. Jeg har mange sprekker i huden.

Både jeg og datteren min blir tørre og såre på hendene på vinterstid. Enn så lenge er det ingen av oss som sprekker opp i huden, men den er irritert og rød. Jakten på en god krem eller salve startet i fjor... Fant ut at flere "gode" håndkremer er parfymert, og/eller svir skikkelig på huden :( Eucerin sin håndkrem er ikke så verst, ellers bruker vi også Elisabeth Ardens Eight Hour Cream. Både håndkremen, Intensive Moisturizing Hand Treatment, og originalkremen (Skin Protectant) - denne kan kanskje funke på eksemhender..?
Fikk anbefalt å bruke en lett peeling på hendene før smøring, slik at kremen får trekke godt inn. Men det er neppe særlig godt med peeling på sprukne og betente sår... :o

Har også hørt mye bra om "Grønn salve" fra Motherlove. Har ikke prøvd den selv, finner desverre ikke ut hvor jeg får tak i den :( (Heibaby.no hadde den ikke lenger da jeg skulle bestille)
Ei venninne smører gutten sin med en Aderma krem og synes den hjelper veldig, han har litt barneeksem. Tror det er denne:
http://www.apotek1.no/produkter/a-derma-exomega-balm-200ml-903463p

Back
Topp